Strapacika


Articol de lEnyedi Sandor

Strapacika (sk: Strapacka, hu: Sztrapacska)…o mancare traditionala slovaca (tauti, ratzi..)…putin cunoscuta din pacate in Romania, dar deosebit de gustoasa…
1. Felii de slana afumata se pun in tigaie pana “scapa” de untura….se scoate slana si se pune la o pate
2. Per capita 2 cartofi mijlocii se curate, se spala si se razuieste pe razuitorul fin, se adauga un ou (slovacii isi fac cruce…ei nu pun…dar eu am vrut sa fiu sigur!), se sareaza moderat (branza va fi sarata suficient) se pipereaza foarte putin, se adauga faina pana devine un aluat putin mai tare decat cele pentru galuste obisnuite, se lasa vreo 15 minute la hodina
3. Intre timp in tigaia cu untura ramasa se pune branza de oaie, preferabil iute, dar si cea de burduf e OK si cu 2-3 linguri de smantana, 2-3 catei de usturoi pisati se face o crema topita, eu am pus si niste leurda, ca mai am in congelator
4. Se pune multa apa la fiert cu sare si putin ulei in care cu o lingura (umectata in apa fierbinte la fiecare portionare!!) se fac galuste, cat de cat de dimensiuni egale, se fierb cca 10 minute dupa ce s-au ridicat la suprafata
5. Se scot galustele din oala, se filtreaza cu o sita de paste….se pun straturi intr-un vas termorezistent, peste fiecare strat se intinde din “crema de branza”
6. Peste ultimul strat se pune ce a mai ramas in tigaie si smantana sau iaurt si mai ales slana fripta retinuta la inceput…
7. Inainte de servire se pune 10-15 minute la cuptorul preincalzit la 150-170 gr.C
Mancare faina….


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu