Budinca de dovlecel cu branza emmentaler si oua


Reteta de la  Andreea-Elena Coval  

Ingrediente:1 dovlecel (sa fi avut in jur a 350 de grame)
150-170 grame emmentaler
4 oua mari ( 5 oua medii)
1 cana de lapte gras
3 linguri amidon
1 1/2 lingurita pesto de busuioc (congelat din toamna)
4 linguri bune de parmezan ras
sare, piper
unt, pentru uns vasul de sticla

+ vas copt la cuptor: vas din sticla termorezistent, 19 x19 cm.

Dovlecelul l-am taiat rondele subtiri. Rondelele le-am presarat cu putina sare.
(Rondelele le-am taiat subtiri de pana in 2 mm)
Branza emmentaler am taiat-o fasii subtiri.
Intr-un vas am batut ouale cu putina sare. Treptat am adaugat peste ouale batute laptele. Amidonul l-am incorparat treptat. La final am adaugat pesto-ul, un praf de piper si 3 linguri de parmezan ras.
Vasul de sticla l-am uns bine cu unt.
Am turnat putin din amestecul de oua si lapte (2 linguri) pe fundul vasului, apoi am asezat un strat de rondele de dovleac, 1-2 fasii de emmentaler rupte bucatele, 2-3 linguri din amestecul lichid si am asezat un nou strat de rondele. Am repetat operatiunea pana la ultimul strat de rondele de dovlecel, peste care am turnat amestecul lichid ramas, am asezat 2 fasii subtiri de emmentaler si am presarat parmezanul ramas.
Am dat budinca la cuptor pentru circa 45 de minute la un foc potrivit.
Budinca coapta am servit-o imediat dupa ce am scos-o din cuptor.

Mai multe retete delicioase de la Andreea- Elena gasiti pe blogul ei Toata ziua in bucatarie


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu