Straturi suprainaltate in gradina


Articol de lEnyedi Sandor

Pozele sunt clare, nu prea e nevoie de explicatii multe, doar ca lipseste o poza cu stratul de carton care este sub talas..
Am pus pentru siguranta si plasa anticartita, ca din pacate "bestiile alea mici"de anul trecut imi strica gazonul, orice as face.

Inaltimea stratului roman este de 50 cm, dar ajung si 25-30 cm, numai ca a trebuit sa fac in asa fel incat alsacianul meu (Texy) sa nu-si exercite dreptul de a ascunde oase pentru vremuri de restriste printre viitoarele legume.

Stalpii din strat sunt suportul viitoarei retele de sarma sau cablu zincat de care voi lega rosiile, ardeii si castravetii.

Latimea este de 65 cm, suficient pentru un rand de rosii, ardei, castraveti (catre gard, la 20-25 cm de margine) si 1-2-3 randuri de legume mai mici si necataratoare (ceapa, ridichi, salata, gulii, etc...), expunerea fiind catre est, cu soare pana la amiaza.

O sa incerc sa te tin la curent cu randamentul celor 7 feluri de chilli latino-american primit de la cel mai bun prieten din state, astept cu nerabdare si 2 capatani de usturoi elefent tot de acolo. Poate ma ajuta cineva si cu ceapa gigant de Italia?

Rasadurile de-abia asteapta sa invadeze stratul, stau deocamdata cuminti pe doua masute in living....iti trimit o poza mai tarziu...

Pana nu uit: stratificarea (de jos in sus) pamant, carton - preferabil simplu, fara "imprimeuri", talas de la o tamplarie, putin pamant, plasa anti-cartita, pamant pana se umple...Partea interioara, cea cu contact permanent cu pamantul ud l-am izolat cu o vopsea pe baza de bitum, cea exterioara vizibila cu lazur antimicid si lazur colorat ca toate celelalte elemente de lemn din curte (mahon, in cazul meu)

Sunt la disozitia oricui cu tot ce pot, mai este vreme pentru executie, desi nu prea multa.

Daca pana anul trecut am avut numai productie bio....de acum is pregatit pentru stropit...anul trecut "rodia" mi-a distrus 90% din rosii, si am avut acelasi procent de soiuri locale (hostezene), singura care a supravietuit a fost un prototip frumos la aspect, cu "coaja" ca talpa de bocanc si fara prea mult gust.

Sper sa fiu urmat de cat mai multi "ucenici", chiar daca investitia este destul de mare, noroc ca pe manopera n-am cheltuit nimic. Si nu toti vor avea nevoie de o asemenea structura puternica...


UPDATE 14.06.2015:
Am promis ca tin la curent pe toti cu "marile realizari" de pe stratul meu roman....
Fata de ce mi-am propus  am mai adaugat in strat pentru testare (anul asta e de "sacrificiu" ..sa vad ce se poate si cum)....asa ca am pus pana la urma

- o specie de rosie (porodici in Ardeal, paradais in vechiul Banat)   din Muntenegru pe langa cele 3 autohtone si una italieneasca (ciorchini, dar nu cherry)
- cateva rasaduri de telina de Ardeal
- varza de bruxelles, din seminte
- castraveti cornichon, din seminte sadite
- 4 feluri de ardei si gogosari
- usturoi ardelenesc si USTUROI ELEFANT din State  (o catea este cat 2 capatani de usturoi european)
- gulii, rasaduri cumparate din piata de la producatori clujeni
- ceapa de apa semanata din seminte
- ceapa de apa din rasaduri cumparate de la un producator local
- patrunjel radacina, din seminte
- morcovi, din seminte
- ceapa din arpagic...

Deocamdata arata bine.....doar ca nu le voi putea face bio....stand aproape de padure trebuie sa le stropesc...incerc cu substante cat-de-cat eco...

Totodata rog prietenii care pot da de ceapa gigant din Italia sa ma ajute cu ce se poate...e o ceapa galbena care creste pana la 1,5 - 2 kile...:)

Cu orice info suplimentar, oricand si oricui la dispozitie!

Cu drag,
Sandor












UPDATE 14.06.2015








UPDATE 22.06.2015








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu