Calamar rondele cu sos de mustar si orez cu lamaie


Reteta de lEnyedi Sandor

1. Calamar rondele cumparate de-a gata, preparat cum scrie  pe cutie... :)  (la cuptor)
2. Sosul de mustar cu miere:
   am topit o lingura de unt intr-o tigaie, cand a inceput sa spumeze cu o lingura si jumate de faina am facut un rantas, cand si-a schimbat culoarea catre bej-maro, am pus un pahar de apa si doua linguri de smantana. Cand s-a omogenizat am mai pus sare, 2 linguri de mustar dulce (se poate mustar obisnuit plus o lingurita de  zahar) si 2 linguri de miere, am tinut pe foc pana s-a omogenizat complet...se mai dilueaza dupa gust inainte de servire
3. Orezul cu lamaie:
   am topit o lingura mare de margarina mai buna, am pus 80 gr. de orez pe "cap furajat" si am prajit pana partial orezul a devenit maroniu. Am pus un pahar de apa si l-am lasat la fiert, am mai adaugat apa pe masura in care orezul il absoarbe. Cand e gata cam jumate' am razuit coaja de la o lamaie si am stors zeama din lamaie peste orez. Am  mai adaugat putina apa si am fiert pana s-a inmuiat orezul "al dente" , daca se poate folosi termenul. Cand a fost gata am amestecat in orezul fierbinte cam o lingura de marar congelat si am sarat compozitia.

Am servit cum se vede in poza (am pudrat sosul cu niste boia dulce pentru aspect....)
Usor, rapid, ieftin si gustos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu