Tagliatelle cu leurdă și sfeclă roșie


Reteta de la Rita Ilies

   Ingrediente pentru pastele sfeclă roșie:
750 g făină ( eu am folosit făină de la moară )
250 ml suc proaspăt de sfeclă ( este bine să mai aveți la îndemână 50 ml de suc pentru orice eventualitate )
1 ou

   Ingredientele pentru pastele cu leurdă:
750 g făină
250 g leurdă
1 ou

   Înainte de a vă explica pașii, țin să subliniez faptul că ingredientele de mai sus sunt pentru un aluat din care vom face paste cu ajutorul mașinii, adică un aluat elastic, asemănător celui pentru pâine sau cozonac. Dacă urmează să tăiați aluatul cu tăietorul ( pintenele ) pentru paste sau cu un cuțit, este nevoie doar să adăugați făină în plus pentru a ajunge la consistența necesară. Așa cum am mai spus, în cazul acesta aluatul trebuie să fie destul de tare, să pară puțin uscat.
   Acum să trecem mai departe. :)

   Pentru a obține pastele vișinii, am cernut făina într-un castron încăpător, am adăugat oul și 250 ml din suc proaspăt de sfeclă. Am frământat până când am obținut un aluat compact și ușor elastic. Până aici, nimic complicat.
   Pentru pastele verzi, însă, este necesar să opărim leurda în apă cu sare ( nu mult, în jur de 30 de secunde în apa clocotită ) și să o tocăm. Eu am făcut-o pastă cu ajutorul mixerului vertical. În continuare, am procedat la fel ca și în cazul pastelor roșii.
 De aici, e joacă de copii. :)
   Am împărțit fiecare aluat în 4-5 bucăți. Cu mâna i-am dat o formă cât de cât dreptunghiulară, l-am pudrat cu puțină făină și am început să fac tagliatelle colorate.

Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul ei Culinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu