Prajitura cu branza si zmeura


Reteta de la Georgiana Grigorescu


400 g biscuiti
200 g unt
800 g branza de vaci
6 oua
4 plicuri zahar vanilat
un plic budinca de vanilie
10 linguri zahar
esenta vanilieJeleu:
500 g zmeura congelata
200 g zahar
300 ml apa
4 linguri amidon
5 g gelatina

Macinam biscuitii, topim untul si il amestecam cu biscuitii macinati. Asezam biscuitii intr-o tava(25/35 cm )in care am pus hartie de copt, apoi ii presam bine (eu am folosit un pahar).

Am amestecat branza de vaci (eu am avut Pilos-branza de vaci pt prajituri la 1kg) cu praful de budinca de vanilie. Am adaugat galbenusurile frecate putin, albusurile batute spuma cu zaharul si la final esenta de vanilie.

Am pus aceasta compozitie peste biscuiti si am introdus tava in cuptorul preincalzit la foc mediu. Am lasat la cuptor pana s-a rumenit usor la suprafata, marginile prajiturii s-au desprins de tava si mijlocul nu mai era moale.

Pentru jeleul de zmeura am pus pe foc zmeura impreuna cu zaharul si 200 ml apa. Cand a inceput sa fiarba am adaugat amidonul amestecat cu 100 ml apa si am lasat sa fiarba pana s-a ingrosat putin, amestecand continuu. Am hidratat gelatina cu putina apa si am adaugat-o peste zmeura cand aceasta s-a mai racorit.

Am pus jeleul aproape rece peste prajitura si l-am distribuit cat mai uniform. Am introdus prajitura la rece pentru cateva ore. Cel mai bine ar fi lasata de seara pana dimineata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu