"Miere" (falsa) de papadie


Reteta de lEnyedi Sandor  
Un coleg mi-a spus ca in copilaria lui mama ii facea primavara un fel de inlocuitor de miere cu papadie...
Am in curte cu nemiluita, asa ca am incercat si.... mi-a iesit...

2 maini de papadie se pun in apa rece ( 1 litru) si se dau 2 clocote..... (Unii spun ca nu se spala, ca ar iesi polenul, dar eu i-am spalat, ca prafu'i praf)
Se lasa la racit, dupa care se strecoara, dar se mai "prelucreaza" cu o lingura de lemn, sa iasa tot ce poate iesi
Se pune 1 kg de zahar, zeama de la o jumate de lamaie (eu am pus zeama de la o lamaie intreaga tinuta la microunde 30 sec, sa iasa tatatat sucul) si hailanta jumatate feliata (eu am pus coaja ramasa) si un plic de zahar vanilinat.
In baigne-marie se pune la fiert multe ceasuri, pana va avea consistenta unei mieri.... Io n-am avut rabdare, dupa 3 ceasuri de baigne-marie l-am pus la foc domol...E drept ca s-a caramelizat, dar asta i-a dat doar un plus de aroma.

Se poate folosi ca atare (tinut in frigider rezista si 1 an), dar eu intentionez sa folosesc mierea asta falsa la carnea de pui...
Pare sa fie mai putin sanatoasa decat mierea naturala, dar dupa "surse" babesti ar face bine la tractul stomacal si urinal...

Cu drag,
Sandor



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu