Corn cu silvoitza (magiun)


Reteta de lEnyedi Sandor

pt. 6 bucati medii:
- 400 gr. faina "tri-nule"
- un varf de cutit de sare
- 2 linguri rase de zahar brun
- 50 gr. unt la temperatura camerei
- 200 ml lapte la temp. camerei
- un ou
- 25-30 gr. drojdie proaspata

Am bagat toate cele de mai sus in noua achizitie "Master Chef" si dupa ce a mai trebuit sa completez ba cu u lingura de faina ba cu o lingura de lapte (plus 2 linguri de ulei de masline...) am facut un aluat putin mai moale decat un aluat obisnuit de paine...
L-am lasat vreo 30 minute la dospit (pe dulap, ca bunica), pana si-a dublat volumul) , l-am mai zdruncinat odata in malaxor, am facut 6 bile de greutati egale, le-am pus pe "lapiteu", am imprastiat putina faina peste bile si le-am lasat la hodina inca vre 15 minute.

Le-am intins oval spre triungi lung, am intins silvoitza cum se vede in poza si le-am rulat/curbat sa capete forma de corn.
A urmat o noua scurta dospire de vreo 20-25 minue, dupa care le-am un cu al doilea ou batut si am presarat zahar brun, sa se caramelizeze la coacere.

20-25 minute la 180 gr. (cuptor preincalzit la 200).....Cand au  devenit aurii (cca 4-5 minute inainte de terminare) am pulverizat apa pe cornuri si pe peretele cuptorului, pentru a da luciu si pt. a raci putin cuptorul.

O minunatie de corn dulce cu umplutura acrisoara si crusta caramelizata a iesit....dar se poate face cu orice gem cat-de-cat rezistent la coacere!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu