Prajitura cu prune (sau alte fructe de sezon)

O juma'de kil de prune coapte sau necoapte complet (se poate si mai mult!) se spala, se scot semintele, se lasa in jumatati si cu putina apa si zahar dupa gust se pune la fiert la foc foarte mic pana incepe sa se inmoaie. Se amesteca cu putina apa 2-3 plicuri de (rusine mare pentru mine!) de praf de budinca cu vanilie (eu am folosit doar 2, ca deh, ardeleanu'ii mai schmuzig) si se adauga la fiertura impreuna cu o juma' de lingurita de scortisoara macinata, se lasa la foc mic pana incepe sa se intareasca, se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca complet.

500 gr. faina de 3 nule, 200 gr. untura (asa era reteta bunicii, eu am folosit margarina) 80-100 gr. zahar, 1 plic de praf de copt,  1 pahar mic de smantana grasa, si f. putina sare... (Eu am mai pus cateva picaturi de esenta de migdale..) Se face un aluat semi-moale, se imparta in 2 buc. si se pune la frigo pentru 30-60 minute.

Se intinde prima "chifla" de aluat si se pune in tipsia tapetata cu hartie de copt, se intinde umplutura egal pe toata suprafata, se intinde si "chifla" nr. 2 si se acopera umplutura. Cu o furculita se impunge din loc in loc.

Cuptor la 200 gr.C, 35 minute, imediat dupa ce se scoate se presara zahar pudra.

Nu cred ca exista prejitura mai simpla ca asta.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu