Prajitura cu Mere (6)


Reteta de la Claudia Damian

Prajitura cu mere

Astazi, pe masa din bucatarie, vreo cateva mere vesele si rumene, parfumau si luminau totul in jurul lor fara sa le pese ca afara ploua. Am luat parfumul lor drept invitatie si am pus de-o prajitura.

Am dat merele pe razatoare si le-am pus intr-o cratita la foc molcom impreuna cu o canuta de zahar brun, o lingurita de scortisoara macinata, o fiola de esenta de lamaie si vreo cateva cuisoare. Cuisoare de la bacanie, nu cuisoare de la fierarie. Ne-am inteles ?

i dupa 15 minute de forfotit le-am lasat sa se raceasca.

Am amestecat o bucatica de drojdie mare cat o nuca, impreuna cu 3 lingurite de zahar si 3 linguri de faina intr-o ceasca de lapte caldut.

Am pus intr-un lighenas 500 gr de faina si am amestecat-o cu un praf de sare si o ceasca de zahar brun. Am adaugat mai apoi drojdia, 3 oua intregi si 300 gr de unt si am inceput sa framant. Am mai adaugat putin lapte caldut, insa nu foarte mult deoarece tot framantand aluatul a devenit omogen, fin si elastic si dupa vreo 20 de minute de framantat l-am lasat sa creasca alte 20 de minute.

Am intins apoi o foaie rotunda si destul de subtirica, pe care am intins mai apoi un strat de mere.
Am rulat binisor foaia si am asezat-o intr-o tava tapetata cu hartie de copt pe care am pus putin unt.
Am dat tava la cuptor. Eu felul acesta de aluat il coc la 180 °C.
Dupa 35 de minute a fost gata.
Cand s-a racit am presarat prajitura cu zahar pudra.

Sa recapitulam ingredientele:
6 - 7 mere
1 ceasca de zahar brun
1 lingurita de scortisoara macinata
1 fiola de esenta de lamaie
cateva cuisoare

Pentru aluat:
500 gr faina alba
drojdie proaspata (o bucatica mare cat o nuca)
1 ceasca de zahar brun
3 oua
300 gr unt
un praf de sare
o cana de lapte caldut.
Mai multe retete delicioase de la Claudia gasiti pe blogul ei O cafea si trei povesti


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu