Baghete frantuzesti cu smantana si lapte


Reteta de lEnyedi Sandor

Am incercat o reteta de baghete frantuzesti cu lapte si smantana....

Am facut "ieri"  o maia cu cca 150 gr. faina, 25 gr. drojdie prospata, o lingurita de zahar si apa cat sa iasa un "maglavait" cremos.
L-am lasat sa lucre si sa se "strice"  24 ore, poate mai mult...
Am adaugat "azi" 2-3 linguri de ulei,  lapte (cca 150 ml), 5-6 linguri de smantana grasa, 2 linguri de ulei, sare si faina pana mi-a iesit un aluat semi-elastic, care aproape nu mi s-a lipit de mana.
Am cantarit aluatul si l-am impartit in bucati de cca 200 gr/bucata
Am facut (cu ajutorul a cateva lingurite de faina)  "rotunjoare" de aluat, pe care le-am formatat foarte lung, cam cat mi-a permis tava de minibaghete.
Le-am pus pe hartie de copt, cu o pensula de silicon le-am uns cu apa si am presarat seminte de susan.
Dupa vreo 15 minute le-am crestat cu un cutit ascutit si le-am mai lasat inca vreó tri sferturi de ora la dospit.
Intre timp am preincalzit cuptorul la 200 gr.C, (in cuptor am pus o tavita cu apa).
Am pus tava in cuptor, cand a inceput sa-si schimbe culoarea am pulverizat apa din belsug peste aluat.
Coacerea: 200 gr.C,  pana isi schimba culoarea  (cca 10-12 minute), pe urma 25-30 minute la 180 gr.C.
Daca vreti coaja crocanta, ultimele 10 minute ridicati temperatura la 200 gr.C.

Doar pare complicat.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu