Tiramisu cu mango si maracuja


Reteta de la Dana Szocs

Weekendul trecut am incercat o noua combinatie de fructe pastrand ideea de tiramisu si ce a iesit a fost cu adevarat gustos si racoritor.Am o multime de idei in ce priveste tiramisu,chiar daca multa lume prefera varianta cu cafea,nu acelasi lucru pot sa spun in cazul nostru,mie cel putin variantele cu fructe mi se par cele mai reusite si gustoase.

Am folosit:

400 gr piscoturi
2 buc mango (mari)
3 buc maracuja
2+4 linguri zahar
1 pastaie de vanilie
o bucatica scortisoara
4 pastai cardamon
500 gr mascarpone
200 ml frisca lichida
4 galbenusuri ou

Am inceput prin a face un compot din cele 2 buc de mango,pentru ca aveam nevoie de ceva lichid in care sa inmoi piscoturile,asa ca am curatat cele 2 mango de coaja si le-am taiat cubulete mici.Am pus intr-o craticioara 1200 ml apa,2 linguri zahar,o pastaie de vanilie, 4 pastai de cardamon si o bucatica de scortisoara si am pus-o la foc.Cand lichidul a inceput sa clocoteasca,am adaugat bucatelele de mango.Pentru ca nu am avut nevoie decat de aroma,fructele fiind foarte coapte,nu le-am tinut foarte mult pe foc,aproximativ 2-3 minute,apoi am stins focul si le-am lasat putin sa se infuzeze,dupa care am strecurat fructele,am eliminat pastaia de vanilie,scortisoara si cardamonul,si am lasat atat zeama cat si fructele sa se raceasca.

Am pus o alta craticioara cu apa la foc si cand a inceput sa fiarba am pus deasupra aburilor un vas metalic in care am pus cele 4 galbenusuri cu zaharul si le-am amestecat bine pana cand zaharul s-a topit,apoi le-am lasat sa se raceasca.

Intr-un castron am batut bine frisca,am adaugat peste ea miezul fructelor de maracuja care este extrem de aromat,mascarponele l-am batut putin cu ouale si zahar,apoi am combinat frisca cu mascarpone,la final am adaugat bucatelele de mango deja racite si am amestecat usor pentru a le incorpora in crema pentru tiramisu.

Cand toate elementele au fost pregatite,am montat prajitura,am luat fiecare piscot si l-am scufundat in zeama de compot racita,apoi le-am asezat unul langa altul intr-o tava.Dupa ce am asezat primele 200 gr piscoturi,am pus un strat de crema de mascarpone cu bucatele de fructe,deasupra am pus un nou strat de piscoturi inmuiate in compot si ultimul strat de crema.Eu am ales sa decorez prajitura pentru un plus de aroma cu un jeleu de fructe de padure pe care il facusem cu cateva zile inainte,dar nu schimba cu nimic reteta daca nu aveti sau nu va place.Puteti decora cu bucati de fructe proaspete…eu nu am mai avut:)

Am lasat 3-4 ore prajitura la frigider si apoi se poate servi…cu moderatie

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu