Rulada curcubeu by Culinary Rainbow


Reteta de la Rita Ilies

 Ingrediente pentru blat:
6 ouă 
6 linguri cu zahăr
6 linguri cu făină
o linguriță cu zeamă de lămâie
o linguriță cu extract de vanilie 
coloranți alimentari în culorile curcubeului
   Ingrediente pentru umplutura de brânză:
150 g brânză proaspătă de vaci
100 ml frișcă 
70 ml lichior de ouă
o lingură cu miere de albine
50 g ciocolată albă 
o linguriță cu extract de vanilie
   Am separat ouăle și am bătut albușurile spumă împreună cu zeama de lămâie. Gălbenușurile le-am mixat cu zahărul și extractul de vanilie până când acesta s-a dizolvat. 
   Am răsturnat gălbenușurile peste spuma de albușuri și am început să presat treptat făina cernută. Am mixat la viteza minimă până când am încorporat toată făina.
   Am împărțit compoziția obținută în 6 părți egale adăugând apoi colorant de diferite culori. Am pus fiecare culoare în câte o pungă. Se pot folosi poșuri de unică folosință, însă eu nu am mai avut.
   Am încins cuptorul. Am tapetat o tavă mare ( dimensiunea de 40/30 ) cu hârtie de copt și având o foarfecă la îndemână am tăiat, pe rând, vârful fiecărei pungi și am umplut rapid tava. M-am jucat apoi cu mânerul unei furculițe pentru a da ruladei un aspect mai interesant.
  Am copt blatul timp de 7 minute la 150 de grade. Urmăriți coacerea deoarece timpul și temperatura pot diferi în funcție de cuptor. Dacă este ținut la copt mai mult decât trebuie, culorile vor căpăta o nuanță maronie, iar rulada nu va mai arăta atât de bine. 
   Am rulat blatul cât încă a fost cald. L-am lăsat să se răcească.
   Între timp m-am ocupat de cremă. Am bătut frișca până când a început să se brânzească. Am adăugat brânza, extractul de vanilie și lichiorul de ouă și am mixat până când compoziția a devenit cremoasă. Am mărunțit ciocolata și am adăugat-o împreună cu mierea peste crema de brânză. Am omogenizat și am lăsat-o la rece până când blatul s-a răcit complet. 
   În final, am întins crema de brânză pe blatul colorat, am rulat cu grijă și l-am pus la rece pentru 2-3 ore.
   Poftă bună! 

   P.S. Mulțumesc tuturor celor care vor înțelege ideea preparării acestei rulade! Știu că vor exista mulți cârcotași, mă aștept la asta și-mi asum prepararea ei. :)

Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul ei Culinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu