Lasagna cu vita si ciuperci


Reteta de la Rita Ilies
  Ingrediente:
12 foi uscate de lasagna
300 g carne tocată de vită
250 g ciuperci 
un morcov potrivit
două cepe
20 cm dintr-o rădăcină de praz
50 g unt
500 ml lapte
150 ml iaurt 
4 linguri cu amidon de porumb
o linguriță cu nucșoară măcinată
4 frunze de busuioc mărunțite
sare de mare și piper verde
unt pentru uns tava
ulei de măsline ( opțional )
100 g cașcaval afumat 
   Am pus într-o tigaie untul împreună cu legumele curățate și mărunțite. Am acoperit-o cu un capac. Ciupercile conțin o mare cantitate de apă, astfel nu va fi nevoie de adaos de lichide iar legumele se vor căli în suc propriu devenind mai savuroase. După aproximativ 10 minute am adăugat condimentele și carnea de vită tocată.
   Între timp am amestecat laptele fierbinte, iaurtul și amidonul împreună cu puțină sare și piper. Foile de lasagna le-am hidratat cca. 10 minute în apă rece ( foile de lasagna sunt foarte casante iar pentru a le putea manevra mai ușor și pentru a obține un preparat aspectuos este indicat să le hidratăm în prealabil ). Se pot hidrata și în lapte rece.

   Am uns cu unt o tavă clasică din sticlă termorezistentă ( poate fi și ceramică ) și am așezat 4 foi de Lasagna. Am împărțit cantitatea de umplutură în două, jumătate din aceasta așezând-o pe toată suprafața tăvii. 
Am așezat al doilea strat de foi, apoi din nou umplutura iar la final cel de-al trei-lea strat de foi. 
 Am scufundat totul în laptele pregătit în prealabil și am dat totul la cuptor preț de 30 de minute. Am încins cuptorul din timp pentru că, mai apoi, preparatul trebuie gătit la o temperatură de 50-60 de grade. 
   După acest timp am scos Lasagna din cuptor și am răzuit cașcavalul deasupra. 
   Se servește caldă iar un pahar de vin roșu demidulce poate satisface toate cerințele unei Lasagna cu carne proaspătă de vită.
 Poftă bună!

Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul ei Culinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu