Briose cu visine


Reteta de la Dana Szocs


Astazi…..briose!! Sunt preferatele mele dintre oricare al desert,mi se par tare dragalase,si mie personal imi dau o stare de bine,ori de cate ori le vad sau le pregatesc.Astazi,am dezvoltat putin briosa,pentru ca eu de regula le fac simple,am mers putin mai departe si le-am insiropat si apoi le-am creat si un „mot” delicios de mascarpone,visine si frisca…da,stiu,cam multe calorii dar e totusi weekend asa ca meritam putin rasfat :)
Am folosit pentru briose:
5 oua
10 linguri zahar
1/4 lingurita pasta de vanilie
10 linguri ulei
6 linguri lapte
420 gr faina
1 plic praf de copt
1/4 lingurita bicarbonat
100 gr fulgi de migdale
Pentru sirop:
250 gr visine congelate
6 linguri zahar
100 ml apa
Pentru crema:
Visinele ramase dupa ce s-a facut siropul
250 gr mascarpone
400 ml frisca
Briosele: Am pus in robotul de bucatarie ouale,pasta de vanilie si zaharul si l-am lasat sa se amestece pana cand zaharul s-a topit complet,apoi am adaugat pe rand cele 10 linguri de ulei,laptele,faina,praful de copt si bicarbonatul si la urma de tot fulgii de migdale.Am pregatit tava de briose tapetata cu hartiute pentru fiecare briosa in parte,am pus in fiecare forma cate o lingura sanatoasa de aluat si le-am dat la copt pana cand au trecut testul cu scobitoarea. Din tot acest aluat de briose mie mi-au iesit 3 tavi,adica 36 briose.
Pana cand  briosele s-au copt eu am facut siropul,am pus intr-o cratita la foc visinele,zaharul si apa si am lasat sa fiarba bine,apoi am strecurat siropul si l-am folosit la insiroparea brioselor.
Dupa ce briosele s-au copt,le-am intepat pe fiecare de mai multe ori cu o scobitoare,si le-am scufundat  in siropul de visine,apoi le-am lasat la racit.
Dupa ce briosele s-au racit complet si s-au insiropat (eu am repetat de cateva ori procedeul de scufundare a lor in sirop),am pregatit crema.Intr-un castron am maruntit cu blenderul visinele ramase de la sirop,am adaugat peste ele mascarpone si am mixat putin pentru a omogeniza totul,separat am batut frisca si apoi am adaugat-o si pe ea peste mascarponele cu visine.Eu nu am mai pus la crema zahar pentru ca mi s-a parut suficient de dulce siropul si visinele din el,dar daca va place mai dulce,puteti adauga in mascarpone si mixati bine pana cand zaharul se topeste.
Dupa ce am facut crema,am taiat putin din varful fiecarei briose pentru a o uniforiza,apoi cu ajutorul unui sprit,am ornat briosele si le-am dat la frigider.
Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu