Tort cu banane, nuci pecan si sos de capsuni


Reteta de la Dana Szocs


Ma uit cu admiratie la torturile facute de alte fete care au blog,dar…nu e genul meu sa stau sa le bibilesc atat,mai ales daca e vorba de un tort pentru cei de acasa.Eu prefer sa ma joc mai mult si mai putin sa iau in serios treaba asta cu blogul culinar,asa ca tortul asta de Revelion mi se pare chiar jucaus desi poate un ochi profesionist ar spune ca nu e tocmai frumos,a fost cu siguranta extrem de gustos

Am folosit pentru blat:
5 oua
5 linguri zahar
5 linguri ulei
5 linguri faina
un praf de sare
1/2 lingura bicarbonat
Pentru crema:
3 banane
500 gr mascarpone
400 ml frisca
4 linguri zahar
2 linguri apa de trandafiri
coaja si zeama de la o lamaie
semintele de la o pastaie de vanilie
100 gr nuci pecan
Pentru sos:
200 gr capsuni
2 linguri zahar
2 foi de gelatina

Blatul: Am separat galbenusurile de albusuri,galbenusurile le-am amestecat bine cu zaharul pana cand s-au albit si si-au dublat volumul,am adaugat apoi pe rand cate o lingura de ulei,amestecand dupa fiecare,iar la final am adaugat faina amestecata cu bicarbonat si am incorporat-o cu o spatula in amestecul de galbenusuri. Am batut albusurile spuma cu un praf de sare,apoi am incorporat usor cate o lingura de albus in amestecul de galbenusuri pana cand am obtinut un aluat pufos,pe care l-am pus intr-o forma de tort si l-am dat la cuptor pana a trecut testul cu scobitoiarea.

Crema: Intr-o craticioara am pus la foc apa de trandafiri cu zahar si cand zaharul s-a topit am adaugat bananele taiate felii.Le-am lasat la foc pana cand bananele s-au inmuiat.Inainte de a stinge focul am adaugat peste bananele caramelizate 2-3 linguri de smantana lichida,am amestecat si am lasat bananele sa se raceasca.
Intr-un castron am pus mascarponele,coaja si zeama de la o lamaie,semintele de vanilie si peste bananele caramelizate si racite,am amestecat bine si am obtinut o crema cu o consistenta detul de ferma.Am batut separat frisca si am incorporat-o peste crema de banane.

Dupa ce blatul de tort s-a copt si s-a racit,l-am uniformizat taind din el partea care era mai crescuta,apoi l-am sectionat in 2 blaturi,am pus un strat din crema de banane,apoi cateva nuci pecan prajite si usor sarate,taiate in bucati mai mari,al doilea blat,crema de banane si iarasi nuci.Am dat apoi tortul la frigider sa se intareasca putin crema si am facut intre timp sosul de capsuni.

Intr-o craticioara am pus la foc 2 linguri de zahar,capsunile congelate si dezghetate si le-am lasat sa fiarba pana cand sosul s-a ingrosat.Intr-un castronel cu apa rece am inmuiat foile de gelatina,apoi inainte de a stinge focul am stors bine de apa gelatina si am adaugat-o peste capsuni,apoi am stins focul si am amestecat bine pentru a o topi.Am mutat apoi amestecul de capsuni intr-un castron mai inalt si l-am maruntit bine cu blenderul pana am obtinut un sos.Dupa ce tortul s-a racit si crema s-a intarit am turnat din loc in loc sosul de capsuni si l-am ornat cu crema de banane.Acesta a fost tortul nostru delicios de Revelion cu crema de banane,nuci pecan si sos de capsuni:)

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu