Rulada din piept de porc


Reteta de la Dana Szocs


Poate suna ciudat pentru unii care nu imi inteleg pasiunea asta de a gati,dar pot spune ca acest preparat este una din marile realizari culinare ale anului 2014,nu neaparat ca ar fi ceva complicat sau special la aceasta rulada ci doar pentru ca mi-am imaginat-o de atatea ori si uite ca la final de an am si reusit sa o fac :).A meritat din plin sa astept un an pentru ea,a iesit exact cum am visat eu,si cu siguranta voi mai face.

Am folosit:
piept de porc cu os,aproximativ 3,5 kg
sare
cimbrisor
boia iute afumata
2 catei de usturoi
2 cepe
2 morcovi
1 portocala

Am dezosat pieptul de porc si l-am ajustat pentru a obtine o bucata cat de cat uniforma,pastrand soricul.Am marinat carnea cu sare,cimbrisor,boia afumata si am lasat-o sa se marineze pana a 2-a zi.Inainte de a rula si lega carnea de porc,am crestat bine soricul pentru a ajuta grasimea sa se topeasca si sa obtin un soric corcant.

In tava mea minunata cu gratar am pus legumele taiate mai mare,asezonate cu sare si piper,am taiat felii o portocala si le-am asezat pe gratar,iar deasupra am pus pieptul de porc rulat cu mirodenii si legat bine cu ata.

In tava inainte de a o da la cuptor am pus o cana de vin rosu si o cana de apa,am dat focul foarte mic si am lasat rulada sa se faca linistita aproximativ 8 ore.Din cand in cand am uns rulada cu grasimea din tava pentru a o ajuta sa se rumeneasca frumos.
Dupa ce carnea a fost gatita,pana cand s-a odihnit,din legumele din tava am facut un sos delicios.Am bagat toate legumele impreuna cu zeama de la rulada la blender si le-am maruntit bine obtinand un sos/piure extrem de gustos pe care l-am servit alaturi de felii generoase de rulada.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu