Tarta de lamaie


Reteta de la Dana Szocs



Intr-una din seri ma uitam la emisiuni cu retete si am vazut emisiunea in care Sarah Graham pregatea aceasta tarta de lamaie,despre care spunea ca este o reteta veche de la 1800.Mi-a atras bineanteles atentia,mai ales ca este tare simpla de facut….a ramas doar intrebarea cum marunteau ei in 1800 toate ingredientele atat de fin,pentru ca,cu siguranta nu erau pe atunci blendere

Am folosit pentru aluat:
140 gr faina
65 gr unt rece
3 linguri zahar pudra
2 linguri apa rece
1ou
Pentru umplutura tartei:
2 lamai intregi
230 gr unt
300 gr zahar brun
2 lingurite amidon
4 oua intregi

Aluatul: Am bagat la robot toate ingredientele,am amestecat bine si cand s-au omogenizat,am pus aluatul intr-o folie alimentara si l-am dat pentru cateva ore la frigider.Pana la urma este un aluat fraged normal,nimic deosebit,asa ca procedati la fel cum o faceti de obicei cu acest aluat.

Crema: Am spalat bine lamaile,le-am taiat in bucatele ( cu tot cu coaja) nu foarte mici,scotand samburii si le-am pus in robot,am adaugat peste ele toate celelalte ingrediente si am amestecat cu robotul pana cand toate ingredientele s-au maruntit.

Dupa ce aluatul a stat suficient la rece,l-am scos si l-am pus intre 2 coli de hartie de copt si l-am intins bine pana cand a ajuns la dimensiunea tavii mele,l-am asezat in tava de copt si am pus deasupra amestecul cu lamaie si unt facut la robot.

Am dat tava la copt aproximativ 40 minute (depinde de cuptor),apoi am scos-o si am lasat-o sa se raceasca putin inainte de a scoate tarta din tava,deoarece din cauza cantitatii mari de unt pe care il contine,cat este fierbinte,veti vedea ca este totusi o crema moale.Pe masura ce se va raci,crema se va mai intari si se va putea taia mai usor.

Merita sa incercati aceasta tarta,mai ales acum in perioada asta dupa sarbatori,pentru ca e racoroasa si usor acrisoara.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu