Prajitura cu nuca si gem

Reteta de la Margareta Cismasiu
A sosit si weekendul mult asteptat cand am reusit sa pregatesc o reteta pentru provocarea "Week end cu spor". Luna acesta,gazda provocarii este Sidonia Toncean. Provocarea consta in a alege o reteta din una din categoriile: Aperitive, Preparate din carne de pui sau porc, Prajituri. Mi-a fost foarte greu sa aleg o reteta pentru ca toate sunt minunate, tentante, atent explicate.
M-am bucurat mult cand am gasit aceasta prajitura.Este o reteta pe care o facea si mama mea,si aveam de gand demult s-o fac.Acum am avut ocazia si tare m-am bucurat.Mi-a adus aminte de copilarie.I-am adus unele completari din reteta mamei mele,sper ca Sidy sa nu se supere.

Ingrediente:
6 oua, 6 ling ulei, 12 ling zahar, 150gr smantana, coaja de portocala, zahar vanilat, 400gr faina, 12 ling nuci macinate, 2 ling cacao, 100gr rahat, 300gr gem, praf de copt.

Mod de preparare:
Albusurile se separa de galbenusuri. Din galbenusuri, jumatate din cantitatea de zahar, ulei, samatana, faina, praf de copt, coaja de portocala se face un aluat potrivit de moale. Acesta se intinde intr-o tava tapetata cu hartie de copt.Peste aluatul din tava se intinde gemul.De preferat sa fie un gem acrisor.Eu am folosit pasta de macese.Deasupra se presara rahatul taiat cubulete.
Albusurile se bat spuma tare,ca pentru bezea.Se adauga treptat zaharul ramas si se bate in continuare.Cand zaharul s-a topit se adauga nuca macinata si cacaoa.Se amesteca incet,cu o spatula.Bezeaua obtinuta se toarna peste aluatul din tava.Se niveleaza frumos si se da la cuptor.E gata cand trece testul scobitorii.
Se scoate din cuptor si,dupa ce s-a racorit,se pudreaza cu zahar vanilat.Se taie cand e complet rece.

Din reteta mamei: Se opreste 1/3 din aluat care se mai framanta cu un pic de faina apoi se da pe razatoare peste bezea si se da la cuptor.
 Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti pe blogul eRetete cu Margareta Cismasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu