Supa acrisoara cu praz si ciuperci de padure


Reteta de la Rita Ilies

 Vreți să vă spun câteva secrete despre ghebe? 
   Ghebele sau opinticile, cum li se mai spune, conțin lecitină ceea ce ajută la reducerea depunerii de colesterol în organism. Acesta este un lucru foarte bun. Totuși, să nu uităm că această minunată ”carne a pământului” îmbunătățește acuratețea vizuală, conține acid folic, vitamine din grupul B și chiar vitamina D. O mână de ghebe conține mai mult potasiu decât o portocală, acesta ajutând la reglarea tensiunii arteriale.
   Eu sunt carnivoră convinsă, dar ”carnea pământului” e delicioasă în felul ei. Această supă este una din preferatele mele. E ușoară, e consistentă și cel mai important: conține ”carne”. :)

   Ingrediente:
500 g hribi ( alte ciuperci de pădure sau pleurotus )
20 cm dintr-o rădăcină de praz
150 g orez ( eu am folosit orez basmati și roșu )
un morcov potrivit
două felii de ardei tăiate cubulețe
150-200 ml iaurt
zeamă de lămâie
sare și piper roșu
50 ml ulei de porumb
verdeață de mărar și pătrunjel
   Am pus la fiert, într-o oală, orezul și aproximativ 3 litri și jumătate de apă. Orezul pe care l-am folosit fierbe cam în 20 de minute, deci, dacă folosiți alt tip de orez fierbeți-l după instrucțiunile de pe ambalaj astfel încât să nu fie prea fiert și sfărâmicios. 
   Prazul și morcovul i-am tăiat julien i-am pus la călit în uleiul de porumb și puțină apă. Am presărat sare și am stors zeamă de lămâie; am acoperit cu un capac și am lăsat la foc mic aproximativ 15 minute, adăugând din când în când câte un pic de apă.
   Am pus ciupercile tăiate în oală, am pus și ardeiul, apoi am adăugat legumele călite. Am mai lăsat totul la foc moale vreo 5 minute, apoi am adăugat iaurtul. Am adăugat condimentele, am presărat verdeața, et voilà!

   Servită cu crutoane simple sau condimentate cu usturoi, este delicioasă.

   Vă doresc poftă bună!


Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul eCulinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu