Prajitura cu ciocolata si ardei iute


Reteta de la Dana Szocs


Am tot cautat o reteta de prajitura zilele aceastea pentru ca aveam in frigider o cutie de mascarpone si vroiam neaparat sa fac ceva bun cu ea,macar acum cat inca mai sunt in concediu si mai am timp sa ma joc.Am vazut multe retete care mi-au placut,si m-au inspirat dar nu as putea spune ca m-a atras vreuna atat de tare incat sa imi doresc sa o fac,asa ca,mi-am lasat mintea sa zburde si am creat eu o prajitura delicioasa cu mascarpone,ciocolata alba,ciocolata neagra si ardei iute

Am folosit pentru blat:
6 oua +2 albusuri
2 linguri cacao
8 linguri faina
8 linguri lapte batut
8 linguri ulei
4 linguri zahar brun + 4 linguri zahar alb
cardamon verde macinat
1 pliculet praf de copt
scortisoara macinata
cuisoare macinate
o mana coacaze negre
Pentru crema alba:
250 gr mascarpone
125 ml frisca lichida
100 gr ciocolata alba
3 foi gelatina
zeama de la o lamaie
o mana nuci pecan tocate marunt
Pentru crema neagra:
250 gr ciocolata neagra
375 gr frisca lichida
2 ardei iuti tocati marunt

Blatul: Am separat galbenusurile de albusuri,am amestecat bine galbenusurile cu zahar,pana cand s-au albit si si-au dublat volumul,am adaugat apoi pe rand cate o lingura de ulei,amestecand dupa fiecare lingura,apoi am adaugat tot asa treptat cate o lingura de lapte batut,cardamonul,scortisoara,cuisoarele macinate,la urma am adaugat faina,cacao si praful de copt. Am batut albusurile spuma cu un praf de sare si apoi am incorporat usor albusul peste amestecul de galbenusuri fara a strica spuma si la urma am adaugat coacazele negre si am dat aluatul la copt,pana a trecut testul cu scobitoarea.

Crema alba: Am incalzit intr-o craticioara 125 ml frisca lichida,apoi am adaugat peste ea 100 gr ciocolata alba rupta in bucatele mici,gelatina inmuiata inainte in apa rece si am amestecat bine pana cand ciocolata s-a topit.Dupa ce ciocolata s-a racit putin,am adaugat-o peste mascarpone impreuna cu zeama de lamaie si am mixat totul bine.Am adaugat aceasta crema peste blatul racit al prajiturii si deasupra am presarat nucile pecan.

Crema neagra: Am pus o oala cu apa la foc,am taiat ciocolata neagra in bucatele mici,am maruntit bine 2 ardei iuti mici,am pus ciocolata taiata si ardeii iuti intr-un castron pe care l-am asezat apoi peste oala cu apa,pentru a topi ciocolata.

Am batut 375 ml frisca lichida,apoi am adaugat peste ea ciocolata topita cu ardeii iuti tocati foarte marunt,am omogenizat bine totul si astfel am obtinut cea de-a 2-a crema pe care am pus-o peste cea alba si am dat prajitura o ora la frigider pentru a se intari cremele.Inainte de a taia prajitura,am ras deasupra putina ciocolata alba.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu