Pandispan cu compot de mere


Reteta de la Dana Szocs


Imi plac tare mult pandispanurile astea englezesti asa,au ei un „stil” aparte,si mi se pare ca mi se potrivesc foarte bine ca si stil,daca pot numi „stil” o prajitura au in componenta unt,zahar,faina,ou ca aproape orice prajitura,dar au o textura aparte in opinia mea,e un pandispan dens,pufos si aromat,cum nu mai e altul Eh…plecand de la aceasta idee,cu improvizatiile proprii,am creat acest pandispan cu compot de mere,absolut delicios si potrivit pentru vremea asta rece de afara.

Am folosit:
300 gr unt la temperatura camerei
4 oua
260 gr zahar
400 ml lapte batut
460 gr faina
semintele de la o pastaie de vanilie
1 lingurita bicarbonat
Pentru compot:
4 mere
anason,scortisoara
4 linguri zahar
1 1/2 cani apa

Am amestecat bine untul cu zaharul pana cand s-a format o spuma aerata si delicioasa,apoi am adaugat pe rand cate un ou,impreuna cu cate o lingura de faina (pentru a nu se taia crema de unt),am amestecat bine si la urma am adaugat laptele batut si restul de faina amestecata cu bicarbonatul,semintele de vanilie si am dat aluatul la copt pana a trecut testul cu scobitoarea.

Pana ce aluatul s-a copt,am pregatit compotul.Am spalat bine merele,le-am taiat cuburi potrivite cu tot cu coaja,apoi intr-o craticioara am pus apa,zaharul,anason,scortisoara si merele si am lasat sa fiarba pana cand merele s-au inmuiat.

Dupa ce pandispanul s-a copt,l-am gaurit din loc in loc cu o scobitoare si am turnat peste el (cat era inca fierbinte) compot de mere si am insiropat bine blatul.

Prajitura se poate servi cu smantana dulce sau fara,in functie de gustul fiecaruia si de preferinte.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu