Gnudi


 Reteta de la Gabriela Cuzepan 


Gnudi sunt nişte gustări sau putem spune aperitive italiene foarte gustoase. Dacă v-aţi gândit cum să mai combinaţi roşiile cu brânza, se pare că pe mine una mă pasionează rău de tot, am găsit o nouă reţetă, pe lângă pacheţelele de roşii cu brânză ce le-am făcut acum ceva timp.

Reţeta este inspirată după David Rocco, bucătar italian destul de renumit, care prin emisiunea David Rocco’s Dolce Vita îţi face poftă de Italia, dar nu numai.

Aşa că după ce am văzut o astfel de reţetă, nu m-am putut abţine să nu o încerc.

Ingredientele sunt:

1 mână bună de frunze de spanac, spălate și tăiate mari
2 linguri de ulei de măsline, şi ceva extra pe care l-am folosit pentru ungerea mâinilor într-o anumită etapă
4 căţei de usturoi, tăiaţi mărunt
450 de grame brânză ricotta, eu am folosit aici brânză de vaci
4 linguri de parmezan, şi ceva extra pentru presărare,
sare
puţină făină
20 de roşii cherry
4-8 frunze de busuioc mărunţite.
În plus e nevoie de vase de copt rotunde sau poate fi folosit şi un vas de yena.
Am încălzit în prealabil cuptorul la 204 grade Celsius, după care am început să sotez spanacul şi anume, într-o tavă am pus uleiul de măsline, jumătate din cantitatea de usturoi mărunţit şi spanacul şi le-am lăsat pe foc, amestecând între timp, până s-au înmuiat. Apoi am lăsat spanacul la răcit.
Într-un bol am amestecat brânza cu spancul răcit, parmezan şi sare. Pentru că mi s-a părut prea moale combinaţia, am adăugat puţină făină. După care, din această combinaţie am făcut biluţe de mărimea unui ou mai mic. Înainte de a face biluţele de brânză, m-am uns pe mâini cu puţin ulei de măsline.
După terminarea biluţelor de brânză, într-o tavă am pus uleiul de măsline rămas şi am adăugat cantitatea de usturoi rămas, roşiile cherry tăiate pe jumătate, frunzele de busuioc şi le-am gătit pentru 5 minute.
În 4 vase de copt am pus jumătate din cantitatea de roşii, după care am aşezat biluţele de brânză şi pe deasupra am pus restul de roşii cherry şi am presărat parmezan. Apoi le-am copt pentru 10 minute sau până când acestea au căpătat o culoare arămie pe deasupra.
Gnudi ne-a ajuns exact pentru 4 persoane şi pentru că ne-au mai rămas biluţe de brânză am găsit o cale de a le rezolva şi pe acestea. Reţeta va urma. Până atunci, să aveţi poftă bună.
autor: Gabriela Cuzepan de la fusioncooking.ro

Mai multe retete delicioase gasiti pe blogul  Fusion Cooking!   




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu