Paine cu resturi de pireu de cartofi


 Reteta de lEnyedi Sandor

Mi-au ramas 3-4 linguri de pireu de cartofi alataieri de la pranz...N-am vrut sa-l arunc, asa ca am facut o maia din cca 200 gr. faina, o lingurita de zahar, 25 gr. drojdie si apa cat sa iasa un aluat cremos....L-am lasat 2 zile la fermentat si am preparat un aluat de paine cu 2 linguri de ulei de masline, o lingurita de sare de mare si faina pana a iesit un aluat nelipicios... (daca vreti paine mai mare adaugati si niste apa/lapte/iaurt/smantana si faina aferenta). L-am lasat la dospit pana si-a dublat-triplat volumul (cca 2 ore, dar poate fi lasat mai mult!) si l-am introdus in cuptorul preincalzit la 240 gr.C, dupa ce l-am "spoit" cu un pulverizator... Dupa 20 min. la 240 gr.C am mai pulverizat apa din belsug peste el, am redus temperatura la 225 gr.C si l-am mai lasat 30 min.
A iesit o minunatie de paine alba!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu