Muffins cu dovleac

 Reteta de la Elena Dintoiu  

Ingrediente:

- 350 gr. faina,
- 250 ml. lapte,
- 3 oua,
- 150 gr.unt,
- 1/2 lingurita scortisoara,
- 250 gr. piure de dovleac,
- 100 gr. zahar,
- 100 gr. miere,
- 2 pliculete praf de copt.
In plus, m-am gandit sa le ung cu o glazura, pentru care am folosit:

- 160 gr. zahar pudra,
- 3 linguri apa.
Si-acum sa trecem la treaba. Spalam dovleacul. Cel folosit de mine a a vut cam 1,5 kg. L-am curat de seminte si apoi l-am feliat. Am curatat jumatate din felii de coaja si le-am introdus in cuptor (celelalte felii le-am copt presarate cu scortisoara si nuci, rezultand astfel o alta gustare sanatoasa si bineinteles - delicioasa) , acoperind tava cu folie de aluminiu. Sunt gata destul de repede. Nu pot sa va dau un timp exact, dar incercati felia intepand-o cu o furculita. Cand aceasta strapunge felia cu usurinta e clar ca dovleacul este copt. Asezam feliile intr-un bol si le pasam. Gata piureul!!!
Apoi amestecam ingredientele uscate, respectiv faina, praful de copt, zaharul si scortisoara şi separat, pe cele umede: untul la tempera camerei cu ouale, mierea, laptele si piureul de dovleac.

Incorporam ingredientele uscate in cele umede, mixand usor, la viteza minima. Asezam hartiutele de briose in tava, apoi le umplem cam trei sferturi. Introducem tava in cuptorul incins in prealabil si le lasam la copt, la foc mediu, aproximativ 30 minute. Va veti da seama cand sunt gata pentru ca se vor rumeni frumos la suprafata.
La final am pregatit cea mai simpla glazura din lume: am amestecat zaharul foooarte bine cu 3 linguri de apa.

Lasam briosele sa se raceasca si le ungem cu glazura alba. Ah, imi ploua in gura si nu mai am nici macar una!!!
Enjoy!!!

Mai multe retete de la Elena gasiti pe blogul Bucatar din pasiune      


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu