Prajitura desteapta



Reteta de la Margareta Cismasiu

 Cui ii place Crema de zahar ars sigur va adora si aceasta prajitura.Si da,este desteapta,pentru ca,se face o singura compozitie care la copt se separa in trei straturi.
                      Sincer,nu am prea crezut in desteptaciunea acestei prajituri si am cam evitat s-o fac,pana cand mi-am luat inima in dinti.Dar nu am respectat reteta intocmai,ci i-am adaugat cicolata si a iesit o Prajitura desteapta cu ciocolata.Acum a venit randul celei cu vanilie.
                      Amandoua sunt usoare,gustoase si aromate, se fac usor si repede.Secretul consta in a avea destula rabdare pana se raceste complet prajitura.

                      Ingrediente:
                    9 oua,1l lapte,250gr zahar,200 gr unt,200 gr faina,zahar vanilat.

                   Mod de preparare:
                Mai intai se topeste untul si se lasa la racit.Albusurile se separa de galbenusuri.Galbenusurile se freaca cu zaharul si zaharul vanilat pana rezulta o crema spumoasa,deschisa la culoare.Se adauga untul topit si racit si se omogenizeaza.Se incorporeaza faina,apoi laptele.Va rezulta o compozitie lichida.
                 Albusurile se bat spuma tare,ca pentru bezea.Acestea se incorporeaza in compozitia de mai sus cu miscari lente,de jos in sus.
                 Se toarna totul intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina si se da la cuptorul incins.Se tine aproximativ 40min.Se stinge cuptorul si se lasa prajitura in cuptor sa se raceasca.Cand e rece,se da 2-3 ore la frigider dupa care se poate portiona.Deasupra se pudreaza cu zahar pudra vanilat.
Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti  pe blogul ei Retete cu Margareta Cismasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu