Rulada de iepure dezosat


Reteta de la Cristina Tamaian

Ingrediente (pentru doua rulade):
- 2 iepuri (1.5-2 kg)
-500 g ficat de pui si ficatii iepurilor
-500 ml vin alb
-500 g ciuperci
-100 g spek
-1 ou
-piper Sichuan
-oregano
-salvie (pentru marinata)
-boia iute
-sare
-frunze de dafin (pentru marinata)


Am spalat iepurii si i-am asezat pe masa duopa care am inceput sa ii dezosez conform instructiunilor din videoclip. Am inceput cu picioarele din spate, am continuat pe langa coloana, coaste, picioarele din fata si pe langa gat. La final am desprins cu grija bucata de carne deosata de coloana. Aici mi s-a parut cel mai greu. Cea mai mica greseala poate duce la despicarea bucatii de carne in doua, nemaiputand sa fie rulata fara ca umplutura sa nu iasa. Am reusit in final. La al doilea operatiile au mers mult mai repede si mai bine. Ca dovada ca practica e importanta.
Bucatile de carne dezosate le-am pus intr-un vas si am adaugat condimente si vin. Apoi am acoperit cu un capac si am bagat vasul in frigider pana a doua zi.
A doua zi am pregatit umplutura. Am fiert ficatul si am curatat ciupercile si le-am tocat cu robotul. Amestecul de ficat si ciuperci se framanta impreuna cu oul si condimentele obtinandu-se o compozitie pentru rulada.
Am fost nevoita sa gatesc fiecare rulada separat datorita dimensiunilor (bucatile de carne au fost lungi si a trebuit sa le asez pe diagonala tavii).
Bucata de carne de iepure se ia si se intinde pe masa. Se aranjeaza bucatile de spek si amestecul de ficat si ciuperci si se ruleaza. Apoi se leaga cu snururi de silicon sau cu ata. Se aseaza in tava. Eu am folosit oasele de iepure pentru a prepara o supa pe care am pus-o in tava peste rulada. Tava am acoperit-o cu aluminiu si am pus-o in cuptorul preincalzit. Rulada a fost gata cam intr-o ora si 45 de minute (la foc mediu), ultimele 10 minute fiind descoperita. In acest timp am intors-o pe toate partile.
Am servit rulada de iepure alaturi de risotto cu ciuperci si piure de morcovi.
Pofta buna!

Mai multe retete delicioase de la Cristina gasiti pe blogul ei http://lifeandcoffeebeans.blogspot.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu