Tiramisu cu arahide caramelizate

 
Reteta de la Rita Ilies
Atunci când nu prea ai chef să-ți petreci timpul făcând prăjituri cu dichis dar totuși vrei să ai un desert delicios pe masă când musafirii îți calcă pragul, acest Tiramisu e dulcele ideal.
Îți ia maxim 30 de minute să-l prepari și cu siguranță vei avea parte de multe laude. :)
Poți să îl pregătești seara, astfel îl vei putea lăsa să stea la rece timpul necesar fără să fii tentat/ă să te atingi de el. :))

Ingrediente:
pișcoturi
cafea tare, naturală
200 ml iaurt grecesc
500 g brânză mascarpone
50 ml lichior de ciocolată
8 linguri cu zahăr
200 g arahide prăjite
70 g cacao pentru pudrat

Am topit zahărul cu grijă să nu se ardă, apoi am adăugat arahidele prăjite și le-am încorporat. Cranțul rezultat l-am lăsat să se răcească, apoi l-am zdrobit și l-am pus deoparte.

Între timp am mixat brânza împreună cu iaurtul și lichiorul, apoi am încorporat cranțul.

Am tapetat cu folie alimentară o tavă din sticlă și am început să așez pișcoturile. Cafeaua am folosit-o pentru a le însiropa. Am împărțit crema de mascarpone în două, am întins un strat peste pișcoturi, apoi am repetat operațiunea. Prăjitura a stat la rece până următoarea zi. E indicat să fie pudrată cu cacao înainte de a fi servită deoarece crema de mascarpone va umezi cacaoa iar prăjitura noastră nu va mai arăta atât de bine.

Poftă bună!
Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul ei Culinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu