Prajitura cu fructe de padure si frisca


Reteta de la Dana Szocs


Am descoperit acum 2 saptamani la Auchan, un mascarpone,ambalat la tub,asa cum e si brinza topita de obicei,bun de tot si ceva mai ieftin,e si normal cata vreme nu mai platim si cutia. M-am aprovizionat si eu cu cateva bucati,si astazi am zis sa ii rasfat pe ai mei cu o noua creatie dulce de-a mea :) Aveam  mai multe idei,(un blat insiropat,mascarpone,fructe) asa ca am incercat sa le imbin toate intr-o singura tava,fara a fi „prea mult”,sper eu ca mi-a si reusit daca ma iau dupa reactiile din timpul degustarii :).
Am folosit pentru blat:
8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina
8 linguri ulei
1/4 lingurita pasta de vanilie
1 plic praf de copt
un praf de sare
Pentru sirop:
130 gr zahar brun
90 ml apa
Pentru crema:
250 gr fructe de padure din congelator
3-4 linguri zahar brun
zeama de la o jumatate de lamaie
500 gr mascarpone
400 ml frisca
1/4 lingurita pasta de vanilie
Blatul: Partea simpla a acestei prajituri incepe cu blatul,care e in cazul meu cam de fiecare data la fel.Am separat galbenusurile de albusuri,galbenusurile cu vanilia si zaharul le-am batut bine cu mixerul pana cand si-au dublat volumul si zaharul s-a topit,apoi am adaugat usor rand pe rand cate o lingura de ulei si la final,faina cu praful de copt.In alt caston am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare,apoi le-am incorporat usor peste amestecul de galbenusuri.Am tapetat o tava cu hartie de copt,am pus aluatul si l-am dat la cuptor pana cand a trecut testul cu scobitoarea.Pana cand aluatul s-a copt am facut siropul,intr-o craticioara am pus la foc apa si zaharul si le-am lasat sa fiarba la foc mic pana cand siropul s-a legat,apoi l-am lasat sa se raceasca.
Dupa ce blatul s-a copt,cat inca era fierbinte,l-am intepat din loc in loc cu o scobitoare si l-am insiropat cu siropul de zahar,eu l-am intors si pe partea cealalta ca sa fie zemos,voi…procedati cum va place.
Am lasat blatul insiropat sa se raceasca si am trecut la crema.Intr-o craticioara am pus la foc fructele de padure congelate cu zeama de lamaie,pasta de vanilie si zaharul si le-am lasat sa fiarba la foc mic pana cand au capatat consistenta unei dulceti,apoi am dat cratita la racit.Intr-un castron am pus mascarponele,am pus deasupra fructele racite si am amestecat bine cu mixerul.Am asezat aceasta crema peste blatul insiropat si am dat prajitura la frigider sa se raceasca.Dupa aproximativ o jumatate de ora la rece,am batut 400 ml frisca lichida si am ornat din loc in loc prajitura cu fructe de padure,apoi am dat-o din nou la racit.
Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu