Prajitura cu ciocolata si struguri


Reteta de la Dana Szocs

Astazi m-am trezit cu pofte as fi mancat o prajitura cu muuuulta ciocolata,cu un blat pufos si usor…ceva bun ce nu am mai mancat pana acum,asa ca mi-am pus neuronul la treaba si am creat acesta reteta,buna,usoara si gustoasa de prajitura cu ciocolata si struguri.Pentru blat m-a inspirat reteta postata de Merysor de dimineata,o prajitura venetiana sau ceva de genul asta

Am folosit pentru blat:
8 albusuri
5 linguri zahar
4 linguri fulgi de cocos
7 linguri faina
esenta vanilie
Pentru crema:
8 galbenusuri
4 linguri zahar
2 linguri unt
2 linguri cacao
200+ 400 ml frisca lichida
gelatina
150 gr ciocolata neagra

Blatul:Am separat galbenusurile de albus,si am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare,apoi am adaugat zaharul si am mixat pana cand zaharul s-a topit complet,am adaugat apoi esenta,fulgii de cocos,am mai mixat un pic,am adaugat si faina si am amestecat usor cu o spatula de jos insus pentru a incorpora totul foarte bine.Am turnat compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am dat-o la cuptor la foc potrivit pana cand a trecut testul cu scobitoarea.

Crema:Galbenusurile le-am amestecat cu 4 linguri de zahar,pana cand zaharul s-a topit,apoi le-am pus la aburi si am continuat sa amestec.Ciocolata am taiat-o bucatele mici si am adaugat-o peste galbenusuri impreuna cu cacao,am amestecat aproximativ 10-15 minute.

Gelatina (praf) am pus-o intr-o craticioara,am turnat peste ea 200 ml frisca lichida rece,am amestecat bine si apoi am pus-o la foc,fara a o fierbe,doar pana cand s-a incalzit putin frisca si gelatina s-a topit,apoi am turnat acesta compozitie peste galbenusurile cu ciocolata aflate inca la aburi.Am amestecat bine,am adaugat 2 linguri de unt si apoi am dat crema sa se raceasca putin.Restul de 400 ml frisca lichida am batut-o bine,am adaugat peste ea ciocolata racita si am mai mixat putin,apoi am adaugat-o peste blatul racit,deasupra am pus jumatati de boabe de struguri si cativa fulgi de cocos si am dat prajitura la frigider pentru o ora.

Pofta mare!

Pofta mare!Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu