Tort cu mousse de trandafiri si caise


Reteta de la Margareta Cismasiu

                   Ieri a fost ziua sotului meu si ,normal,am facut  tort.Am vrut sa fie un pic mai deosebit,dar m-am gandit si la martisorNu am facut un tort alb-rosu,ci unul crem-roz.Initial m-am gandit la ceva cu fructe,dar pana la urma am ales aroma de trandafiri si caise.Mi s-a parut potrivita combinatia,atat la culoare cat si ca gust.Aroma acrisoara a caiselor compenseaza placut parfumul dulce-aromat al trandafirilor.A iesit un tort racoros,foarte parfumat si cu un gust dulce-acrisor.


                    Ingrediente
                     Blat:10oua,10 ling zahar,5ling apa,5 ling ulei,10 ling faina,1 praf sare.
                     Mousse de trandafiri: 500ml smantana pentru frisca,4ling zahar,400ml sirop natural de trandafiri,2 plicuri gelatina.
                     Mousse de caise; 500ml smatana pentru frisca,4ling zahar,400ml nectar de caise,2 plicuri gelatina.


                  Mod de preparare:
              Pentru blat,se se para albusurile de galbenusuri.Galbenusurile se freaca cu sarea,se adauga uleiul si apa.Albusurile se bat spuma tare,ca pentru bezea.Treptat,se adauga zaharul si se mixeaza pana acesta se topeste.Se incorporeaza amestecul de galbenusuri amaestecand incet,cu o spatula.Se aduga faina amestecand incet,de jos in sus.
              Compozitia se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se da la cuptor.Se face proba scobitorii pentru a vedea daca e gata.Se scoate si se lasa sa se raceasca.
              Intre timp se pregatesc mousseurile.Smantana se mixeaza cu zaharul.Cand e aproape gata,se adauga siropul de trandafiri si se mixeaza in continuare.Gelatina se pune la hidratat in putina apa 10 min.dupa care se incalzeste putin,cat sa se dilueze.Se toarna in frisca si se mixeaza sa se omogenizeze.Se da la frigider pentru o ora.
              Mousseul de caise se pregateste la fel ca cel de trandafiri,doar ca in frisca se adauga nectarul de caise.
               Vreau sa mentionez ca atat siropul de trandafiri cat si nectarul de caise sunt facute de mine,asa sunt foarte aromate,rezultand mousseuri cu gusturi apropiate de cele naturale.
              Blatul se taie pe orizontala,in trei.Cele trei foi rezultate se insiropeaza cu un sirop facut din 100ml apa,si 100ml sirop de trandafiri.Ambele mousseuri se impart in doua.Pe prima foaie se pune jumatate din mousseul de trandafiri,iar peste el jumatate din mousseul de caise.Se acopera cu a doua foaie peste care iar se pune mousse de trandafiri,apoi mousse de caise.Se acopera cu ultima foaie.
              Deasupra, am topit niste pastile de ciocolata rosie de la Wilton cu un pic de lapte si am facut o glazura,apoi m-am jucat cu un pic de frisca.Se poate face un jeleu din dulceata de trandafiri.
                 
Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti pe blogul eRetete cu Margareta Cismasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu