"Bukta" ceheasca (cozonac)


 Reteta de lEnyedi Sandor

Am gasit acu'vreo 5-6 ani o reteta a bunicii  (o tot fi avand reteta vreo 70-80 de ani) pentru "bukta" ceheasca...Am incercat atunci sa o reproduc, imi era dor de prajiturile copilariei... cu materialele de acum...dar mi-a iesit de fapt un cozonac mare cu gem de caise (reteta este de "bukta" cu branza de vaci si eu am facut cu gem de caise)..ca mi-au crescut....de s-au impreunat...:)

Am incercat-o din nou, dar cu intentia de a face in sfarsit un cozonac cum imi place mie.....si mi-a iesit..

In  putin lapte caldut se dizolva 30 gr. drojdie...dupa ce creste se amesteca cu 600 gr. faina, 2 galbenusuri, putina sare, o lingura de zahar (eu am pus 2 linguri si in loc de orice altceva un pumn mare de stafide) si lapte pana a devenit un aluat "mijlociu"de tare/moale.... Am adaugat 2 linguri de ulei si am "amestecat"pana ce a intrat in aluat complet...
Se lasa la dospit de 2 ori, dupa prima dospire se mai "malaxeaza"odata... Se pune in forma, se lasa sa creasca inca odata la dublu-triplu si se introduce in cuptorul preincalzit la 220 gr. C pentru 50-60 minute. (Albusul se poate utiliza cu putin lapte la uns suprafata)

Cred ca de vreo 45 de ani n-m mai mancat o felie de cozonac ca acesta, unsa cu gem de zmeura (si aceea de casa, bineinteles)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu