Peste prajit


Reteta de la Margareta Cismasiu

Cred ca majoritatea  din noi se feresc de prajeli.In primul rand pentru sanatate,in al doilea rand,fumul si mirosul ce se fac sunt atat de neplacute,mai laes cand prajesti peste.
Am sa va ofer cateva sfaturi pentru a obtine un peste frumos rumenit,sanatos,cu un gust apetisant,fara miros in bucatarie.
n primul rand,pestele trebuie sa fie proaspat.Va puteti da seama dupa culoarea branhiilor.Un peste proaspat are banhiile de un rosu sangeriu.
   Important e ca pestele sa nu fie mare.Ideali sunt pestii de marimea palmei.Daca este un peste mare,il portionati in bucati mai mici.
    Dupa ce s-a curatat si portionat,pestele se usuca cu un servet apoi se sareaza.Sarea va face ca pestele sa lase in tigaie din sucul sau.Aceasta va actiona ca o pelicula si va impiedica lipirea de tigaie.
    Majoritatea,inainte de prajire,da pestele prin faina sau malai.Nu este
 recomandat.Prajirea se face in ulei,la temperaturi inalte ceea ce duce la aparitia multor boli.Faina sau malaiul absorb grasimea ceea ce duce la un consum ridicat de ulei ceea ce nu e deloc sanatos.
   Nu folositi uleiuri vegetale pentru prajit.Cel mai recomandat este uleiul de cocos.Nu are colesterol,nu fumega ,nu are miros,nu se lipeste.E exact ce ne dorim.
     Acum sunt la moda tigaile antiaderente, ceramice.Folositi-le cu incredere si veti avea rezultate pe masura asteptarilor.Eu am folosit tigaia antiaderenta I COOK.
     Respectand aceste reguli veti gati un peste prajit fara fum,fara miros de ars,gustos si foarte sanatos.
      L-am servit cu mamaliguta si sos de usturoi.
        Pentru sosul de usturoi am zdrbit 4-5 catei de usturoi curatati.Am adaugat un pic de sare si am adaugat,50ml ulei de masline.Uleiul se adauga treptat,ca la maioneza.Dupa ce a inceput sa se lege sosul am adaugat 2 ling de smantana si un pic de zeama de lamaie.Am potrivit de sare si am servit.

Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti pe blogul eRetete cu Margareta Cismasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu