Paine picanta


Reteta de la Rita Ilies

400 g făină neagră de la moară
250 g făină albă
25 g drojdie proaspătă ( în funcție de temperatura ambientală )
o mână de nuci
o mână de semințe de in
o mână de susan
o mână de frunze proaspete de bucuioc tocat mărunt
o lingură cu fulgi uscați de chilli
50 ml ulei de porumb
o linguriță cu sare
apă cât cuprinde ( cca. 400-450 ml )

   Am cernut făina în bolul cu capac de la Tupperware. Făina neagră de calitate trebuie să arate ca și cea de mai jos, adică să conțină tărâțe. Eu vă recomand făina măcinată la moară ( chiar dacă nu aveți moară în apropiere, puteți cumpăra o cantitate mai mare când ajungeți la una; așa fac și eu ).
   Am încălzit ușor apa și uleiul și le-am turnat peste făină. De data aceasta am adăugat drojdia pur și simplu ( de regulă o dizolv în apă călduță ), apoi am început să presar minunatele semințe dar mai ales fulgii de chilli și busuiocul. N-am uitat nici de sare, pe care am presărat-o peste tot muntele de făină. :)
   Am pus capacul și-am început să agit. M-am ales imediat cu un aluat elastic de-ți e mai mare dragul să jonglezi cu el. Dacă nu aveți vase Tupper, puteți folosi orice bol și puteți frământa cum faceți de obicei.
   Am presărat făină într-un coș din bambus, apoi am pus aluatul la dospit.
  Vroiam neapărat să obțin cerculețele acelea de făină pe coaja rumenă a pâinii. :)
   În tava tapetată cu hârtie de copt am pus pâinea lăsând-o să cadă singură, fără niciun ajutor.
   Am copt-o la 150 de grade vreo 40 de minute.
   Am tăbărât pe ea ca dacii și-am mâncat-o cu brânză de oaie. :))

Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul ei Culinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu