Chiftelute aromate la cuptor


Reteta de la Dana Szocs


Am vizitat blogul lui Adi Hadean de mai multe ori,mai ales acum de cand este si jurat Masterchef ,dar nu asta era motivul vizitelor mele ci pentru ca mi se pare ca fiind ardelean de-al meu,e cam singurul de la care ma pot inspira daca am vreo pana de idei,mancarurile lui fiind foarte aproape de gusturile mele.Am vazut acolo printre alte delicii chifetlute la cuptor,asa ca a fost o buna ocazie sa fiu scutita de la a ma mai gandi ce sa gatesc. Bineanteles ca aroma chiftelutelor imi apartine,de la Adi imprumutand ideea de sos si cartofii

Am folosit:

1 kg carne macinata vita+porc
3 catei usturoi
2 oua intregi
300 gr ciuperci
1 legatura menta
oregano uscat
boia,sumac,
1 ardei iute Bishop’s Crown
sare
2 linguri pesmet
5-6 cartofi,ulei de masline si oregano
iaurt,boia,curry

Am pus carnea macinata intr-un castron,am pisat usturoiul si l-am pus peste ea,ciupercile le-am maruntit la blender si le-am adaugat peste carne,menta am tocat-o marunt,la fel si ardeiul iute,am mai adaugat pesmet,sare,boia,sumac,oregano si cele 2 oua si am amestecat foarte bine aceasta compozitie pentru a o omogeniza.

Am luat o tava mai mare de cuptor si am tapetat-o cu hartie de copt,am format chiftelutele si le-am asezat in tava si apoi le-am dat la cuptor pana cand s-au rumenit.

Cartofii i-am curatat de coaja si i-am taiat rondele nu foarte groase,am pus intr-o tava hartie de copt,putin ulei de masline,am asezat apoi rondelele de cartofi,am presarat sare,oregano,boia putin ulei deasupra si am dat tava la cuptor unde am lasat-o pana cand cartofii au devenit aurii si s-au inmuiat.

Am pregatit un sos din iaurt grecesc 10% grasime,amestecat cu boia,sare,curry,pe care l-am servit langa chiftelute si cartofi,avend astfel un pranz delicios si usor de facut.Avantajul este ca gatite astfel chiftelele nu mai sunt prajite,ci coapte,la fel de gustoase doar ca ceva mai sanatoase decat daca le faceti in mult ulei

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu