Cheesecake cu visine


Reteta de la Dana Szocs


Asa cum probabil v-ati obisnuit,seria cheesecake-urilor cu diverse fructe va continua,astazi…cu visine.pentru ca este un desert de vara,as spune eu,deoarece nu se coace,profit de fructele care sunt acum pe piata si incerc diverse combinatii,pana cand o voi gasi pe cea care ma va cuceri cu adevarat

Am folosit pentru blat:
250 gr biscuiti
100 gr unt la temperatura camerei
Pentru crema:
500 gr branza ricotta
400 ml frisca lichida
400 gr visine
100 gr zahar
6 foi gelatina
30 ml lapte
vanilie

Biscuitii si untul le-am bagat la robot si am amestecat pana cand biscuitii s-au maruntiti bine si compozitia s-a omogenizat. Am pus apoi compozitia intr-o forma de tort ( se poate face in orice alta forma),presand bine biscuitii,astfel ca blatul sa fie uniform,apoi l-am dat la frigider sa se intareasca.

Visinele le-am pus intr-o craticioara impreuna cu 2-3 linguri zahar si putina vanilie si le-am lasat la foc mic pana cand zaharul s-a topit si visinele s-au inmuiat bine,apoi le-am maruntit cu blenderul si le-am dat deoparte.Ricotta am amestecat-o cu 2-3 linguri de zahar si am mixat-o putin pentru a o face mai fina.Laptele l-am incins bine la foc si apoi am pus in el foile de gelatina inmuiate inainte in apa rece,am amestecat bine pt a le dizolva si apoi le-am pus peste ricotta si am mai mixat un pic.

Am batut bine frisca,apoi am amestecat-o cu ricotta,am impartit compozitia de ricotta si frisca in 2 parti egale,intr-una am pus visinele maruntite si pe cealalta am lasat-o fara a mai adauga nimic.

Am scos blatul din frigider,care intre timp s-a si intarit,am pus un strat de ricotta cu frisca,apoi un alt strat de ricotta cu frisca amestecat cu visine,am decorat prajitura cu cateva visine intregi si am dat-o la frigider pentru 3 ore. pana cand gelatina si-a facut treaba si crema a devenit mai ferma.

Pofta mare!

Pofta mare!Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu