Cheesecake cu ciocolata si smochine



Reteta de la Dana Szocs

Daca mai ieri cautam combinatia perfecta pentru un cheesecake care sa ma dea pe spate,astazi ma declar aproape multumita si totodata convinsa ca am gasit acea combinatie.Cheesecake-ul de astazi este cel mai aproape de gusturile mele,si cel care pe mine personal m-a impresionat cel mai mult,asta insa nu inseamna ca ma opresc aici…seria cheesecake va continua

Am folosit pentru blat:
250 gr biscuiti
110 gr unt
Pentru crema:
500 gr branza ricotta
500 ml frisca + smanatana
150 gr ciocolata amaruie
3 linguri cacao
esenta vanilie
10-12 smochine bine coapte
3 linguri zahar
6 foi gelatina
150 gr fulgi de migdale.

Biscuitii i-am maruntit la robot si apoi i-am amestecat bine cu untul,apoi am pus amestecul astfel obtinut intr-o forma de tort detasabila,am presat bine cu mana pentru ca blatul sa se aseze frumos si sa fie uniform,si l-am dat la frigider pana cand m-am ocupat de crema.

Am pus intr-un castron branza ricotta cu zaharul si am mixat bine pentru ca zaharul sa se topeasca,am adaugat si putina esenta de vanilie si am lasat branza deoparte.

Am batut bine frisca ( am folosit smantana de la tarani amestecata cu smantana pentru frisca Zuzu 30% grasime…zic ei naturala).Am incalzit 20 ml apa si am dizolvat in ea foile de gelatina inmuiate dinnainte in apa rece,apoi am pus gelatina peste ricotta si am amestecat bine pentru a o incorpora.

Ciocolata am taiat-o in bucatele mici,am pus-o intr-un castron metalic,am turnat peste ea 50 ml smanatana zuzu si am pus-o pe baie de aburi pentru a o topi,apoi am dat-o deoparte sa se raceasca.

Am amestecat frisca cu branza ricotta,apoi compozitia astfel obtinuta am impartit-o in doua parti egale.In una din parti am adaugat ciocolata,cacao si cateva smochine taiate cubulete mici si am omogenizat totul foarte bine.

Am scos din frigider forma de tort cu blatul de biscuiti,am pus peste blat crema alba de ricotta cu frisca,peste ea am pus un strat de smochine taiate cubulete si deasupra amestecul de ricotta cu ciocolata.Am decorat prajitura cu fulgi de migdale prajiti usor la foc iute si cateva felii de smochine,apoi am dat desertul la frigider pentru 3 ore pana cand gelatina si-a facut treaba

Pofta mare!

Pofta mare!Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu