Aluat de pizza clasic



  Reteta de la Didi- Food design
Am incercat diverse retete de pe mai multe site-uri si m-am oprit la acesta formula ajustata de mine, aluat pe care il fac de mai bine de 1 an. Este cel mai simplu si gustos aluat de pizza. Cel mai reusit a fost cel facut cu o drojdie proaspata ungureasca (pachetul galben Budafok-reclama gratuita :) ).

Aluat suficient pentru doua tavi de pizza de 28-30-32cm

INGREDIENTE
Faina de paine-350 g (eu am folosit acum una de la tara)
Sare-1 lingurita
Drojdie proaspata cf. instructiunilor de pe pachet- (am folosit Budafok 18g)
Zahar-1/2 lingura
Apa -225 ml
Ulei de floarea soarelui-3 linguri (Se poate folosi si ulei de masline)

PREPARARE
1. Intr-un castron incapator se pun 350g de faina si se amesteca cu sarea.
2. Intr-un vas gradat se masoara 225 ml de apa calduta ca la soare.
3. Intr-un castronas in care sa incapa si apa se freaca 18g drojdie proaspata cu 1/2 lingura zahar pana se lichefiaza. Se amesteca cu apa.
Atentie! Daca folositi drojdie uscata care nu se dizolva in apa, nu va trebui sa faceti acest pas.
4. Se face o gropita in faina si se toarna amestecul umed.
5. Se amesteca cu un pic de faina cu lingura din lemn pana devine semilichida.
4. Se presara un pic de faina deasupra si se acopera cu un prosop/folie si se lasa la crescut pana isi dubleaza volumul aceasta maia timp de cca. 15-20 min, intrun loc ferit de curent si ajuta sa fie mai cal in incapere.
5. Dupa ce a crescut, adaugati uleiul si incepeti sa omogenizati aluatul cu mainile. Aveti rabdare, va deveni un aluat nelipicios si usor de modelat.

6. Pe blatul de lucru presarat cu faina scoateti aluatul, faceti-i o gopita, inmuiati mana plina de aluat in faina si curatati mana in gropita (nimic nu se pierde). La fel curatati peretii castronului.
7. Framantati cca 5 minute.
8. In castronul in care a fost, presarati putina faina ca sa nu se lipeasca si puneti aluatul. Presarati faina deasupra daca acoperiti cu prosop sau ungeti cu ulei daca ii puneti folie.
9. Il lasati cam 30 de minute sa creasca la loc caldut, ferit de curent. Isi va dubla volumul.
10. Dupa acest timp, scoateti aluatul pe masa presarata cu faina, il framantati un pic, ii dati o forma lunguiata ca sa apreciati mai usor si il taiati in 2 bucati pentru cele doua pizza.

11. Formati 2 bile si le lasati 5-10 minute la odihnit. Eu am copt una la pranz si una seara.
12. Bila de coca aflata in asteptare, imediat ce am taiat-,o am uns-o cu putin ulei de masline, am infoliat-o etans ca sa nu faca crusta si am pus-o la frigider. Se comporta foarte bine. Eu bilele de lipii mici le congelez si le folosesc si peste o saptamana.
13. Pe masa presarata cu faina (neaparat) intindeti cu sucitorul cate un blat de pizza de marimea fundului tavii+1cm, din fiecare bila de aluat.
14. Eu ung cu putin ulei tava speciala de pizza inainte sa pun aluatul.
15. In tava normala de aragaz se coace pe hartie de copt cel mai bine, cu ulei n-am probat in tava normala de aragaz.
16. Foaia o rulati pe sucitor si o transferati in tava unsa cu ulei deruland-o si usor ridicati bordurile, nu mult, cam de 1 cm.
17. Daca e prea mica foaia fata de tava, presati usor cu degetele incepand din centru catre margini si va lua forma pe care o vreti. Puteti unge mainile cu un pic de ulei (la mine n-a fost cazul, nu se lipea).
18. Imediat cum ati pus aluatul in tavi, mergeti mai departe cu procesul de preparare, nu trebuie lasate la crescut.
Sa va fie de folos!

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu