Tort cu mascarpone si ganache


Reteta de la Dana Szocs


Daca e sarbatoare Sf Mihail si Gavril,este ziua lui iubi al meu,asa ca nu putea trece o astfel de zi importanta fara sa fac si eu macar un tort,si nu orice tort ci unul foarte special.Am vrut sa ii fac ceva deosebit,ce nu prea am mai facut pana acum,si m-am orientat catre unul cu ciocolata pentru ca folosesc mai rar ciocolata la toturile mele.

Am tot cautat idei pe internet si cu ce am gasit am reusit sa creez un tort delicios care sa placa tuturor.Pentru partea de blat m-am inspirat de pe blogul edithskitchen.ro un blog care mie imi place mult,si pe unde trec mereu cu mare drag!

Am folosit pentru blat:

80gr ciocolata neagra 75%
50 gr unt
2 oua 
60 gr zahar
50 gr faina
1 plic praf de copt
pentru crema de mascarpone:
400 gr mascarpone
300 gr frisca
4 linguri zahar pudra
2 foi gelatina
pentru crema ganache:
240 gr ciocolata neagra cu aroma de portocale 75%
240 gr frisca
30 gr unt
Blatul: Am topit untul si ciocolata si le-am lasat deoparte.Ouale le-am amestecat bine cu zaharul,am adaugat mai apoi faina,praful de copt si la urma de tot ciocolata topita cu unt.Am pus compozitia obtinuta intr-o forma de tort cu fund detasabil (28 cm) si am dat la cuptor pentru 12-15 minute pana cand blatul s-a copt.Verificati cu scobitoarea.
Dupa ce blatul s-a copt l-am lasat sa se raceasca complet.
Crema mascarpone:Am amestecat bine mascarponele (la temperatura camerei) cu zaharul,am batut frisca si apoi am incorporat frisca usor in crema de mascarpone.Intr-o craticioara am incalzit 2 linguri de lapte si am adaugat apoi gelatina inmuiata in prealabil in apa rece conform indicatiilor de pe ambalaj.Am amestecat bine gelatina in lapte pana cand s-a topit si apoi am adaugat-o peste crema mascarpone.Crema am pus-o mai apoi peste blat ,am nivelat frumos si am dat tortul la frigider pana a 2-a zi(e suficient si 2-3 ore,dar eu nu am mai avut timp).
Crema ganache: am incalzit frisca pana cand a ajuns la punctul de fierbere si am adaugat apoi in ea ciocolata rupta bucatele mici.Am lasat 2 minute,apoi am amestecat pana cand toata ciocolata s-a topit complet si s-a format o crema fina.Am lasat crema la racit si apoi am pus-o peste crema mascarpone,am nivelat si am dat tortul la rece pentru cateva minute.
Eu am ornat cu coacaze rosii si bomboane de ciocolata,insa puteti face ce ornament va place sau ce va doriti.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu