Pizza rapida la tigaie


Reteta de la Valeriu Blaj

Mie imi place pizza cu blat subtire, crocant...dar mi-e groaza sa incing cuptorul in bucatarie...caldura mare&stuff.
Solutia am gasit-o din intamplare, pe net, si arata ceva de genul..."iron cast pizza". Am gasit gramezi de variante...de la tigaie de fonta, la tigaie de clatite, in cuptor sau pe aragaz.
Eu folosesc o tigaie de clatite (tigaie subtire), pe aragaz.

Blat: Pentru 2 pizza trebuie undeva la 150-200gr faina, putina drojdie, putin zahar, sare, si niste ulei. (eu le pun dupa ochi...)
Blatul il fac in doua variante: cu sau fara ulei, respectiv cu sau fara timp de dospire.
De obicei il fac cu putin ulei, si il las la dospit strict pana pregatesc restul ingredientelor. (daca il las la dospit mai mult, blatul devine pufos, se umfla in tigaie).

Ingrediente: eu folosesc ceapa taiata cubulete, ardei rosu taiat cubulete, un salam italian(salam uscat), si mozzarella data la razatoare.
Sos: folosesc de la Dolmio, sos Bolognese picant. Are de toate...si e perfect pentru asa ceva.
(am incercat si strict cu sos de rosii...dar mi s-au parut amarui).

Se ia o bucata din aluat, se intinde subtire (undeva la 5mm grosime), si se pune in tigaie. (forma perfect rotunda o obtin punand tigaia peste blat...si apasand pe ea. Se decupeaza o forma perfect rotunda:))
Peste aluat se pune sosul de rosii, ingredientele, mozzarella, si la sfarsit stropesc totul cu ulei de masline.

Se pune pe aragaz, la flacara mica, si se acopera cu un capac primele cateva minute.
Ideea cu pizza la tigaie...e ca facutul in sine dureaza undeva la 10 minute, si deci nu vei obtine niciodata crusta crocanta deasupra, sau salam semi-prajit, cum obtii la cuptor).
Dupa 3-4minute se da capacul jos, mozzarella ar trebui sa fie topita in mare parte(e ok asa, se va topi de tot dupa ce pizza e gata, si e lasata la odihnit cateva minute).
Pizza in sine e gata...in functie de cum arata fundul acesteia. De aceea, dupa 3-4minute incep sa fac o verificare. Daca blatul s-a rumenit calumea, pizza e gata.
Dupa cum spuneam....pizza e gata in aprox. 10min, iar mozzarella se topeste de tot la cateva minute dupa ce am dat jos pizza de pe aragaz.


10 comentarii:

  1. Nu este rau, nu mai incing cuptorul. Multumesc de sfat

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buuuna, am facut si eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca pizza asta se coace in tigaie si nu ramane cruda, eu zic ca meriti premiul Nobel. Personal, cred ca este o tampenie. O pizza normala se coace la cuptor minim 15 minute, iar tu zici in reteta ca in tigaia asta fantastica se coace in 10 minute. Daca pizza asta e facuta, eu sunt popa. Blatul se arde, iar umplutura va ramane cruda cat va dura lumea asta. Ca sa nu mai vorbim ca acolo unde se pune pe blat sosul cu umplutura, si la cuptor ramane cruda daca nu e coapta timp suficient. N-ai ce sa-mi explici. Dislike!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru Gica contra...eu iti sugerez sa incerci:) si abia dupa aia sa comentezi:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu fac aceasta pizza la tigaie ,numai ca pun intai blatul il las sa se faca pe o parte si apoi il intorc pe partea cealalta.Pun toate celelalte ingreiente pt pizza pe partea coapta si deasupra cascavalul si o pun din nou pe foc.cand s-a topit cascavalul e gata.vreau sa va spun ca e un deliciu.

    RăspundețiȘtergere
  6. e cea mai buna pizza ever. Numai ca am facut acum si pot sa spun ca ne-a placut la nebunie si dureaza foarte putin, 3 pizza le-am facut la foc automat fara sa fac cald in casa iar focul la aragaz nu stiu daca a ars 15 minute. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Puneti ulei in tigaie? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere