Prajitura de post cu suc de rosii


Reteta de Maria Udrea

Ingrediente:
Pentru blat:
15 linguri ulei
15 linguri suc de rosii(sau bulion)
5 linguri zahar
500 g faina
1/2 lingurita bicarbonat
esenta de rom
sare
Pentru umplutura:
1 l apa
4 linguri zahar
200 g gris
200 gmargarina
75 g nuca de cocos
zeama si coaja de la o lamaie
400 g gem de prune cu miez de nuca
Sare

Mod de preparare:
Am frecat uleiul cu zaharul si putina sare pana aproape de lichefierea zaharului, apoi am adaugat sucul de rosii, esenta si faina cu bicarbonatul.

Am framantat un aluat elastic si nelipicios, pe care l-am lasat 20 de minute la frigider acoperit cu o folie.

Apoi l-am impartit in 4 bucati pe care le-am intins pe dosul tavii unse cu ulei si le-am copt pe rand cate 3-4 minute la 180 grade.

Pentru crema de gris, am pus intai apa cu zaharul, coaja de lamaie si sarea la fiert, iar cand a atis punctul de fierbere, am adaugat grisul in ploaie mestecand continuu.

Am lasat pe foc pana s-a ingrosat, apoi am dat deoparte si am incorporat margarina si zeama de lamaie.

Am dat crema la rece, iar cand s-a racit complet am adaugat nuca de cocos si am omogenizat.

Pentru asamblarea prajiturii, am pus prima foaie in tava, am intins jumatate din crema de gris, am pus a doua foaie, am intins gemul peste ea, apoi a treia foaie, restul de crema de gis si ultima foaie.

Am acoperit cu folie si am dat la frigider pentru cateva ore dupa care am portionat-o.

Foile s-au inmuiat destul de repede si a iesit foarte buna si inalta.






12 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Hmmmm, am omis sa trec dimensiunea tavii :( 26/36 cm, imi cer scuze!!!

      Ștergere
  2. Una dintre preferatele noastre!
    Foarte fain arata.

    RăspundețiȘtergere
  3. E foarte buna !!! Numai ca eu o fac cu lapte si unt crema, si pun gen de caise .E una dintre tele mai bune din retete vechi .....

    RăspundețiȘtergere
  4. Apa o pot inlocuii cu lapte,daca nu vreau sa o fac de post? Multumesc anticipat! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sigur ca apa se poate inlocui cu lapte si margarina cu unt.

      Ștergere
  5. sunt foarte bune pofta buna

    RăspundețiȘtergere
  6. incercati si cu lapte de soia ..tot de post .

    RăspundețiȘtergere
  7. Margarina se pune in crema de gris calda sau dupa ce se raceste?..

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine, sigur o voi incerca, dar am o intrebare.... margarina se pune in crema de gris cat este calda sau dupa ce se raceste?

    RăspundețiȘtergere
  9. E ca prajitura Albina?!??

    RăspundețiȘtergere