Ciorba de fasole boabe cu afumatura in paine

Mai multe fotografii pentru aceasta reteta gasiti aici



Reteta de la Bianca Sima


Avem nevoie de:
1 ciolan afumat (aprox 1 kg)
0,5 kg fasole uscata boabe colorata
4 morcovi potriviti
2 patrujei
o jumtate telina
1 ceapa
tarhon din otet
sare
750 ml bulion
2 linguri faina
2 linguri ulei
paine de 0,5 kg
Fasolea se pune cu o seara inainte in multa apa sa se umfle si sa se inmoaie.

A doua zi , spalam bine ciolanul si il punem la fiert intr-o oala de 4 l cu sare sau intr-o oala cu presiune pentru aproximativ 30 minute . Dupa vreo ora buna de fiert pentru varianta oala si 30 minute oala sub presiune scurgem fasolea de apa si o bagam si pe ea la fiert impreuna cu legumele taiate rondele. Lasam sa fiarba inca vreo ora buna la varianta oala si jumatate de ora la varianta oala cu presiune.

Cand fasolea e gata, scoatem ciolanul afara si curatam carnea de pe el. Carnea o bagam inapoi in ciorba.Intr-o cratita punem uleiul cu faina la prajit putin (facem rantas), si stingem cu bulionul. Lasam sa dea in clocot si turnam rantasul peste ciorba.
Adaugam tarhon taiat marunt din borcanul pus cu otet si mai turnam putin otet din cel borcan pentru un plus de gust.
Mai gustam sa vedem daca are sare si o servim in paine de 0,5 kg. Capacul painii l-am taiat, miezul din paine l-am scos afara lasand marginea de 3 cm si in interiorul painii am pus ciorba fierbinte si proaspat facuta.

E un deliciu, am servit impreuna cu ceapa rosie taiata marunt si facuta cu sare, ulei si otet.
O adevarata mancare ardeleneasca.
Pofta buna!!!
Link pentru postare: 


Mai multe retete delicioase de la Bianca gasiti pe blogul Bucataria din casa mea






2 comentarii:

  1. Multumesc pentru postare pe pagina prietenilor tai. O zi frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. O ciorba eeeexcelenta! Dar ma intreb cam unde sa gasesc eu in Brasov o paine rotunda si inaltuta?!

    RăspundețiȘtergere