Cozonac cu nuca si mac

Foto pas cu pas aici
Reteta de la Ancuta Draghici


Pentru ca se apropie Craciunul m-am gandit sa va prezint o reteta de cozonac. 

Ingrediente pentru 3 cozonaci:
1 kg faina de buna calitate
360 ml lapte
200 g zahar
6 galbenusuri
2 oua intregi
200 g unt topit
1 praf de sare
20 g drojdie proaspata sau 14 g drojdie uscata
coaja de lamaie, vanilie, esenta de rom

Umplutura de nuca:
300 g nuca macinata
300 g zahar
4 albusuri
esenta de rom

Umplutura de mac:
150 g mac macinat
75 ml lapte
5 linguri zahar

Pentru finisat:
1 ou
zahar

Mod de preparare:

Eu am framantat aluatul cu robotul. Am amestecat drojdia cu 2 linguri de zahar si putin lapte caldut si am alasat sa creasca.
In vasul robotului am pus faina cernuta, aromele si praful de sare.
Am dizolvat zaharul in laptele cald.
Am batut ouale cu furculita si le-am amestecat cu laptele caldut. Peste faiana am pus drojdia si apoi laptele amestecat cu ouale. Dupa ce s-au amestecat bine ingredientele am adaugat untul topit, dar nu fierbinte si am lasat sa framante bine.
Am rasturnat aluatul intr-un castron si l-am acoperit. L-am lasat la dospit ~1 ora si jumatate.
Intre timp ne ocupam de umpluturi.
Batem albusurile spuma cu un praf de sare iar apoi adaugam zaharul si mixam pana devine spuma lucioasa. Adaugam apoi nuca macinata si esenta de rom si amestecam usor pana se omogenizeaza.
Macul macinat il oparim cu lapte fierbinte. Adaugam zaharul si lasam la racit.
Dupa ce aluatul a dospit il rasturnam pe masa de lucru si il impartim in 3 parti egale. Fiecare parte o impartim in doua.. Intindem doua foi dreptunghiulare. Pe una o ungem cu o treime din umplutura cu nuca iar pe celalata cu o treime din umplutura cu mac.
Rulam fiecare foaie iar apoi le rasucim.
Asezam cozonacul in tava unsa cu unt sau tapetata cu hartie de copt si lasam la crescut inca 20 de minute. Ungem apoi cu ou batut si presaram cu zahar.
Procedam la fel si cu ceilalti doi cozonaci. Dupa ce au crescut in tavi, dam cozonacii la cuptor, la foc potrivit 10 minute iar apoi reducem focul la minim si mai lasam ~30 de minute.
Cozonacii trebuie sa fie bine rumeniti si usori.
Scoatem din tavi si lasam sa se raceasca pe un gratar de bucatarie (asta daca putem, pentru ca sunt foarte buni calzi :D).



Mai multe retete delicioase de la Ancuta gasiti pe blogul La Ancuta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu