Cozonaci rulati cu banane, ciocolata si budinca caramel


Reteta de lEnyedi Sandor
Daca tot mi-a reusit bukta ceheasca, am folosit aluatul pentru a face cozonac rulat cu banane, ciocolata si cu budinca caramel...

Aluetul:
- 300 ml. lapte incalzit putin cu o lingura de zahar
- in jumate din lapte se lasa 30 gr. drojdie la crescut 10-15 min.
- se adauga cca 500 gr, faina trinule, o lingura de zahar, doua galbenusuri de oua, 2 linguri de ulei, putina sare si laptele ramas, se face un aluat tarisor, nelipicios
- se lasa la dospit cca 20 minute, dupa care se framanta din nou si se lasa din nou la crescut

Intre timp (respectiv inainte, in cazul budincii, sa se raceasca/intareasca) se pregateste umplutua, eu am taiat felii subtiri de banane relativ coapte si am "spart" 3 mosi de ciocolata ramase de la sarbatori, respectiv am facut o budinca din praf de budinca din comert cu aroma de caramele (spre rusinea mea nu am temporizat bine si am folosit lapte ca in reteta, desi trebuiau numai vreo 400 ml in loc de 500, asa ca mi-a iesit o crema moale de tot, fapt pt. care nu am mai facut poze)

Am impartit aluatul dospit de 2 ori in doua, le-am intins cat s-a putut de subtire, am pus umplutura (umpluturile) am rulat cat s-a putut de strans si am pus rulourile intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le-am festit cu albusurile ramase.

Am lasat sa mai creasca pana cand a ajuns cuptorul la 180 gr.C (cca 15 mi.), le-am copt 40 minte la 180 gr.C.
Dupa ce le-am scos am presarat zahar pudra...

A iesit OK...dar atentie la budinca, trebuie sa fie tare cand se intinde pe aluat!


Cu drag,
Sandor


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu