"Pancove" ("dunatz", fank) cu gem de caise la cuptor



Am vazut o reteta pe net si - bineinteles - nu m-am stapanit s-o modific si s-o incerc...

Numele lui original era "Fank" (pancove, do-nuts, etc.) la cuptor, dar parca nu e niciuna, dar e OK...:)

Recomand sa faceti din jumatate cantitate, ca mie mi-a iesit pentru un regiment...

30 gr. drojdie cu cca 100 ml lapte caldut, f. putin zahar si 2-3 linguri de faina se lasa pana se desteapta drojdia...
Se adauga 500 gr. faina tri-nule, 70 gr. zahar tos, o juma'de lingurita de sare, 180 gr. lapte, 2 galbenusuri de oua si se face un aluat nelipicios.
(Io am mai adaugat cateva picaturi de esenta de portocale, ca-s mai jmecher...)
Se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul, se mai maltreateaza odata scurt si se lasa cateva minute in pace...

Se intinde pe placa (lapitau) peste niste faina presarata, se intinde la grosimea de 1-1,5 cm, cu un pahar cu gura mare se decupeaza cercuri si ele se pun pe tava tapetata cu foaie de copt (sau foaie de silicon, cum am facut eu)
Se lasa la hodina 20-25 minute, dupa care cu fundul unui paharel (de palinka, dar era prea cald sa fie plina si oricum nu am in dotare) se fac gauri in fiecare cerc, gaurile se umple cu gem de caise (sau ce aveti p'acasa, eu am folosit "gemul" din coaja de caise din 2012, macar sa nu stric ce era sigur bun!)

In cuptorul preincalzit la 180 gr.C se tine cca 20-25 minute, pana devin aurii.

Dupa ce se scoate se lasa cateva minute si se presara peste ea zahar pudra.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu