Chifle Kaiser


Reteta de lEnyedi Sandor

Am hotarat sa face ceva "mai deosebit"...si am facut chifle Kaiser...
Nu arata ca cele de la Supermarket, dar nici macar nu ma intereseaza....oricum nu era acesta scopul :)

100-150 ml apa, 20-25 gr. drojdie, o lingurita de zahar si faina pana devine "ceva" cremos....se lasa cca 1 ora la dospit.....sau mai mult daca drojdia e mai putina...nu conteaza, cand si-a dublat volumul si are bulbuci e OK

O lingurita de sare, 2-3 linguri de ulei,  bere la temperatura camerei (cca 150-200 gr., dar nu conteaza!) faina. Se "malaxeaza adaugand faina pe rand pana devine un aluat semi-elastic.
Se portioneaza la 100-150 gr/buc (egal, functie de cat aluat aveti), dupa cantarire se framanta manual sub forma de bila, se aplatizeaza, cu o pensula se umezeste partea de sus si se presara (dar nu-i musai) seminte, eu am pus susan...
Se lasa la dospit inca 40-45 minute, se coace in cuptorul preincalzit la 200 gr.C 30-35 minute, functie de cat de crocky vreti coaja...

La fiecare reteta de-a mea, in cuptorul rece am pus si pun un vas cu 2-300 ml de apa!!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu