Prăjitură deșteaptă cu ciocolată


Reteta de la Rita Ilies

 Ingrediente:
100 g cacao
150 g făină
200 g unt topit
200 g ciocolată neagră sau cu lapte
250 g zahăr pudră
1 litru de lapte călduț
9 ouă
esență de rom
fulgi de migdale pentru decor
   Pentru început am separat ouăle. Gălbenușurile le-am pus într-un castron mai încăpător deoarece acolo vom încorpora la final toate ingredientele.
   Am mixat gălbenușurile cu zahărul până când acestea s-au albit. Am adăugat ciocolata pe care am topit-o pe bain marie, cacaoa, apoi untul. 
   Am mixat bine compoziția apoi am adăugat alternativ făina și laptele încorporându-le la viteză mică. La final am pus și esența de rom.
   Albușurile le-am mixat până când am obținut o spumă tare aceasta încorporând-o ușor, cu ajutorul unui tel, în compoziția cu ciocolată. 
   Am pus maglavaisul într-o tavă ( 25x35 cm ) tapetată cu hârtie pergament și am copt prăjitura la 150 de grade timp de o oră, în cuptorul preîncălzit.
   Ideal ar fi să o lăsați să se răcească apoi s-o țineți la frigider pentru câteva ore. Eu am făcut-o seara și am lăsat-o la rece peste noapte.
    
   Am tăiat-o cu un cuțit cu lama lată și am presărat peste ea fulgi de migdale mărunțiți.

   Poftă bună! 

Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul ei Culinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu