Tort cu capsuni


Reteta de la Dana Szocs

Am pregatiti weekendul trecut un tort cu capsuni,un fel de cheesecacke si pentru ca deja e mai rece afara,am renuntat la blatul de biscuiti cu unt si am facut unul pufos copt la cuptor.In felul asta am schimbat reteta cu care ne-am delectat o vara intreaga dar am obtinut si o alta aroma a cheesecacke-ului de capsuni

Am folosit pentru blat:

6 oua
6 linguri ulei
6 linguri zahar brun
6 linguri faina
1 lingurita bicarbonat
coaja rasa de la o lime

Pentru crema:

3+2 linguri zahar
500 gr ricotta
300 gr capsuni
o pastaie de vanilie
6 linguri smantana
6 foi gelatina
zeama de la 1 lime

Inainte de aface blatul am pregatit capsunile,din pacate pentru ca suntem in luna noiembrie,la prajitura mea am folosit capsuni congelate,le-am pus intr-o tigaie cu semintele de la o pastaie de vanilie si zeama de la o jumatate de lime,si le-am lasat la foc mic pana cand capsunile s-au inmuiat si s-a format un sos gros,ca o dulceata.Am dat tigaia la racit si am trecut la pufosul blat
Am separat galbenusurile de albusuri,galbenusul l-am frecat bine cu zaharul,am adaugat apoi uleiul,pe rand cate o lingura,amestecand dupa fiecare,apoi faina si bicarbonatul.
Separat am batut albusurile spuma cu un praf de sare pana cand s-au intarit,apoi le-am incorporat usor cu o spatula peste amestecul de galbenusuri,amestecand usor fara a strica spuma.Am tapetat o forma de tort cu ulei si faina,am pus aluatul acolo si l-am dat la copt pana cand a trecut testul cu scobitoarea.
Dupa ce blatul s-a copt si racit,l-am taiat in 2 parti egale,am scos din tigaie capsunile care au ramas intregi si si-au pastrat forma,le-am dat deoparte pentru moment,am incalzit sosul ramas,am inmuiat gelatina in apa rece si apoi am adaugat-o in sos sa se topaeasca,am amestecat pana cand s-a topit,apoi am pus sosul de capsuni intr-un castron,am adaugat peste el branza ricotta,2 linguri de zahar,6 linguri de smantana,am mixat totul bine pentru a obtine o crema fina,am mai adaugat pentru un plus de gust si zeama de la o jumatate de limeta.
Peste primul blat de tort am pus o parte din crema,cateva capsuni intregi din cele scoase mai devreme,celalalt blat,crema si iarasi capsuni,apoi am dat prajitura la frigider pentru 3 ore,timp cat sa isi faca gelatina treaba.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu