Pizza rapida la tigaie (2)


 Reteta de la Didi- Food design

Cunosc multe persoane care cumpara pizza semipreparata si o incalzesc la cuptor. Nu mai au nevoie sa faca asta. Stiu ca nu au timp, dar aceasta reteta va scapa de intins aluaturi si asteptat dupa dospirea acestuia.
N-am avut incredere ca are gust de pizza. Pe mine ma va ajuta mult atunci cand nu voi avea timp de gatit, iar ai casei, de cateva ori pe an, nu refuza pizza, mai ales cand nu ii lipseste mozarella. Trebuie doar sa fii foarte atent/atenta la coacere, pentru ca se poate arde usor. Eu am indraznit sa o intind chiar in tava de pizza, pe care am pus-o intr-o tigaie mare Tefal, perfect curatata ca sa nu fumege, si cu baza foarte groasa. Daca nu ai capac la o tigaie mare, improvizeaza unul dintr-o tava mica de aragaz.
La nevoie, imi este foarte utila o mica plita pe care o pun cand gatesc si mamaliga, ca sa nu se afume. Trebuie sa o fotografiez intr-o zi, ca sa o treci pe lista sa o cumperi si tu. Este dubla si cu aer la mijloc, nu e mare lucru, dar imi este de mare ajutor avand aragaz care se alimenteaza cu gaz. In lipsa, inlocuieste cu o tinichea groasa.
Dupa numai 10-12 minute, incredibil dar blatul a fost perfect copt, nu a ramas crud la contactul cu legumele.

Despre umplutura puteam sa nu scriu nimic, puteti pune orice, dar avand si incepatori printre cititori, am sa descriu cum am procedat eu acum.


INGREDIENTE
1 ou
3 linguri iaurt
1,5 linguri ulei
1/2 praf de copt
1/2 lingurita sare
7-8 linguri faina
1 lingura unt pentru uns


UMPLUTURA (asa cum obisnuiti, nu este nici o regula)
Pasta de rosii sau katch-up de casa -cam 3 linguri
Busuioc-1 lingurita
Oregano 1+1/2 lingurita
Piper negru-1 lingurita rasa
1/2 ceapa mica rosie solzi
masline fara samburi feliate
bacon sau mezel (am avut parizerul meu de casa deja publicat aici)
ardei gras rosu rondele subtiri
cascaval ras
mozzarella


PREPARARE
1. In tigaia de preparat (in cazul meu tava de pizza) pui bucatele de unt sa se inmoaie.
2. Intr-un bol bati oul cu telul para.
3. Torni uleiul in timp ce amesteci continuu.
4. Adaugi iaurtul.
5. Masori faina in alt bol, o amesteci cu praful de copt si sarea si incepi sa pui lingura cu lingura in compozitie amestecand continuu ca sa nu se faca cocoloase. Compozitia va fi mai groasa decat cea de chec, dar nu rigida. Nu trebuie sa curga usor de pe lingura, dar nici sa intepeneasca lingura-n ea. De aceea cantitatea de faina nu-i exacta.
6. Ungi tigaia cu untul inmuiat.

Torni compozitia "insirat". Nivelezi cu o lingura sau spatula.

7. Pasta de rosii o amesteci cu toate condimentele si ungi blatul. M-am folosit de o pensula din silicon dar poti face asta si cu dosul lingurii.

8. Tai feliile de mezel sferturi si le asezi uniform.
9. Idem cu ceapa taiata finut solzi si feliile de masline. Ceapa o poti pune pe deasupra daca o vrei mai coapta (o lasi la final).
10.Pui cascavalul ras si deasupra rondele fine din ardei rosu si bucat din mozarella (mini am avut eu aici).
10. Dai drumul la ochiul de aragaz reglat la minimum posibil. Daca stii ca nu e reglat sa fie foarte focul moale, pui de acum o plita sau tinichea de protectie dedesubt. Daca fumega blatul, probabil ca poti sa o arunci, deja s-a compromis, dar nu va descurajati, daca mie nu mi s-a intamplat, veti fi si voi prevazatori.

Prin urmare, fii cu ochii pe ea si sa fie cat mai groasa "vatra" ca sa nu se arda. Pui pe foc tigaia acoperita musai cu capac. Timp de 10 minute nu ai voie sa ridici capacul. Dupa acest timp, te uiti la margini, daca nu sunt prea rumene, mai lasi 2 minute dupa care ridici usor cu o paleta blatul si cercetezi culoarea, daca pare facuta. O culoare rumen-deschis e ok. Decat arsa, eu asa am lasat-o. Daca o vreti crocanta, o mai lasati 1-2 minute.
Nu mai mancasem da multa vreme pizza. Mi s-a parut foarte buna.
Sa va fie de folos!

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu