Papricas de hribi cu mamaliguta


Reteta de la Rita Ilies

Proteine, fibre, fosfor, cupru, potasiu, zinc, vitamine din complexul de B-uri, calciu, fier, 80% apă, și vitamina D, toate fac referire la un singur aliment. Unul vegetal. :) Poate fi ceva mai bun și sănătos? :)
Hribile conțin beta glucani, care susțin funcționarea sistemului imunitar, ajută în combaterea tumorilor și previn alterarea ADN-ului. De asemenea, aceștia sunt activatori naturali ai citokinelor și leucocitelor care luptă împotriva infecțiilor.
Ciupercile inhibă aromataza, care este o enzimă implicată în producția de estrogen. Acestea conțin și ergotioneină, fiind un antioxidant puternic care previne stresul oxidativ, dar și eritadenină care reduce colesterolul ( LDL ) din sânge.
Așadar, pentru prânz, vă propun o porție delicioasă de hribi cu mămăliguță. :)

Ingrediente:
500 g hribi decongelate
4 cepe potrivite tăiate julièn
o linguriță cu ulei de palmier
sare de Himalaya
piper după gust
două linguri cu boia de ardei dulce
4 căței de usturoi tocat ( opțional )
o mână de pătrunjel tocat
două linguri cu amidon din porumb
o cană cu făină de mălai
o cană cu apă
două căni și jumătate cu lapte
o linguriță cu unt

Am călit ușor ceapa în uleiul de palmier, apoi am adăugat ciupercile pentru a nu fi nevoie de adaos de apă. Peste ele am presărat puțină sare și le-am lăsat să se pătrundă.
Amidonul l-am dizolvat într-o cană și jumătate cu lapte. Papricașul obținut l-am turnat în tigaie peste ciuperci. Piperul, boiaua, dar și pătrunjelul și usturoiul tocate le-am adăugat la final amestecând continuu.

Într-o cratiță nu foarte mare, am pus pe foc o cană cu apă li una cu lapte. Când a început să fiarbă am adăugat sarea și făina de mălai. Am amestecat continuu cu telul pentru a nu permite formarea cocoloașlor. La final am adăugat și untul pentru o textură mai cremoasă.
Simplă hrănitoare și delicioasă.
Poftă bună și o zi însorită!

Mai multe retete de la Rita gasiti pe blogul eCulinary Rainbows

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu